FahyaFemke schreef:offtopic: jeetje ik kijk op hoofcare.nl, en dan via een link naar een site dat je tegen natuurlijkbekappen behoed??
jeetje dat meisje word wel voor gek gezet toch? Ze heeft zelf haar paard verpest, maar de methode krijgt de schuld?
We hebben hier een fjord dat zijn ijders er contant afloopt. besla de fjord, binnen een week zijn ze er weer af.
stel dat ik nu zelf ga zitten stinkmodder, en met een hamer de ijzers er steeds onder zou slaan....dan zeg ik toch ook niet: NOOIT ijzers laten zetten hoor!! Want dat ijzerbekappen spoort voor geen meter en je verpest het hele paard er mee (want ze loopt er kreupel door en ja ik wil wel perse blijven rijden dus ik rijd door en dan komen en scheuren, ook al doe ik het zoals in de boeken: gewoon die nagels er door heen slaan en boven af weer afvijlen.............; mijn paard is verpest: allemaal door die ijzers zeg!)!!!!!
mijn paard word ook natuurlijk bekapt, ik schrok van die link, maar na het lezen van de site ben ik weer gerust. Dat meisje zat verdorie in het paard zijn hoeven te snijden, hoe komt ze er inderdaad bij (schreef ze zelf ook) !! Gelukkig zal ik dat nooit doen, alleen een randje er af vijlen zodat er geen brokkels komen ok, en verder laat ik het gewoon aan de smid over.... zoals het hoort??
ontopic: Verder zou ik zeker foto's laten maken, dat kost helemaal niet veel. Ik heb dat ook laten doen. Ff in een stal / schuur, aparaat nemen ze mee en hoppa foto is gemaakt. Dus je moet niet bang zijn dat ie per se naar een kliniek moet en je tonnen met geld kwijt bent, absoluut niet tegenwoordig!
en genoegen nemen met ' hij zal wel keer bevangen zijn geweest' zou ik niet doen, en zeker niet klakkeloos er weer ijzers onder laten zetten, zoals al gezegd: dat is syptoombestrijding.
Even de veearts bellen, dan nemen ze foto aparatuur mee en dan is het zo aan t licht wat er met je paardje aan de hand is. Dan hoef je misschien maar iets kleins te ondernemen, van tijdelijk bepaalde ijzers en daarna kun je ze lekker zonder ijzers weer op de wei zetten en misschien nog rondje rijden (maar dat deed je geloof ik niet meer he?). Misschien sukkel je zo nog maaaanden verder en kom je er nooit achter, maar heeft jou paardje dus wel pijn!!
Succes!
Dat meisje op die hoofcare-site is serieus bedreigd en "zwart" gemaakt door bepaalde natuurlijk bekappen aanhangers, zodra ze haar eigen verhaal op internet zette, terwijl ze eerlijk over haar eigen persoonlijke ervaringen schreef met natuurlijke bekappers, zonder naar hun kant toe agressief te zijn. Zij was op zeer overtuigende wijze geleerd om traditionele hoefsmeden te wantrouwen, en dat wantrouwen heeft haar paard schade opgeleverd. Haar was letterlijk gezegd door natuurlijke bekappers dat ze zelf de hoeven van haar paard kon bijsnijden, en dat ze "goed" bezig was! Ook toen ze "officiële" natuurlijk bekappers erbij haalde om naar de hoeven van haar paard te kijken! Toch niet zo gek dat haar verhaal te vinden is op die site, want er zijn waarschijnlijk meer mensen, maar die durven hun verhaal niet te publiceren.