Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Aukelizzy schreef:Volgens mijn smid kan een paard dat een zwaar gebouwde voorhand (bv.fjord) er soms niet mee uit
de voeten.
je mooie vent moest zn genen doorgeven
maar hij liep er super op... Hoeftniet schreef:Bij het gebruik van Natural Balance ijzers gaat het niet alleen om het ijzer maar ook om de manier van bekappen. Zie het als een manier van natuurlijk bekappen welk aangevuld wordt met een hoefijzer. Ook hier zit weer een hele filosofie achter welk voor en nadelen heeft.
Hoe dan ook: het gaat niet om het ijzer wat onder de voet geslagen wordt maar om de smid die ze eronder slaat.
ben benieuwd naar detailfoto's, op die site hebben ze ook nergens foro's van onder een hoef... silas schreef:mijn paard heeft er juist mee voor de wagen gelopen!!!
daar heeft hij juist de grip nodig en die had hij zeker!!!
Takkel schreef:Mijn paard heeft er ook een blauwe maandag op gelopen. Mijn paard staat toontredend, en met haar linkerbeen zo erg dat dat been zelfs ietsje krom is (altijd al zo geweest). Toen dachten ze dat Natural Balance misschien wel en idee was. Helaas was dit een regelrechte ramp. Ze heeft nog nooit zo slecht gelopen. Een paard wordt met deze ijzers min of meer gedwongen om recht af te wikkelen. Aangezien mijn paard met de zijkant afwikkelt, en dit haar hele leven al zo gewend is, ging het op deze ijzers mis.
Toch ben ik er van overtuigd, dat als je een paard met een normale beenstand hebt, dit misschien wel fijn is voor het paard.
Aukelizzy schreef:Zowel mijn hoefsmid als de artsen in Bodegraven vertelden juist dat het paard door middel van dit beslag alle kanten op kan afwikkelen en daardoor het lopen voor mijn paard makkelijker maakte.
misschien dat die nog wel beschikbaar zijn??