Homeopathie & artrose

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niisj

Homeopathie & artrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 19:04

HoOii,,
Mijn 13jarige Deens warmbloedmerrie heeft lichte, beginnende artrose in haar linker knie.
Zij krijgt hier kruiden voor bij, een supplement met chondrointine, glucosamine & msm zwavel & ik doe ook regelmatig handoplegging op haar knie waar ze duidelijk van geniet.
Magneetveldtherapie wil ik ook uit gaan proberen & verder heb ik net een gel besteld die je tot 4x daags mag aanbrengen die de doorbloeding stimuleerd, ontstekkingsremmend & regulerend op de gewrichten werkt.
Ik weet dat beweging heel belangrijk is voor paarden met artrose. Dus ik probeer haar elke dag beweging te geven. Nu in de zomer rijd ik zo'n 5-6x per week. Verder staat ze elke dag zo'n 10-12u per dag op de weide.
Op zich heeft Me Black niet zoveel last van de artrose. Alleen als het koude, natte of vochtige dagen zijn loopt ze wat onregelmatig maar kreupel kan je het niet noemen.
En galopperen op de volte op de linkerhand wil ze niet doen. Daarin forceer ik haar dan ook niet.
Me Black heeft nu al vroegtijdige artrose doordat ze een knieblessure had opgelopen de vorige eigenaar. In het letsel is langzaam aan artrose gaan vormen.
Om de 7 maanden krijgt ze van de DA een inspuiting in het kniegewricht om de aanmaak van gewrichtsvloeistof te stimuleren & de artrose af te remmen. Ook kan hij elke keer vocht uit haar knie laten lopen.
Nu had ik een homeopaat gevonden (www.dierenhomeopaat.com) die haar wel kon behandelen maar nu blijkt ze in nederland te wonen. En ik woon in België.
Maar zijn er hier meerdere mensen die een paard met artrose hebben & in behandeling zijn door een homeopaat of osteopaat ?
Ik ben bereid alles te proberen !
Me Black barst van de talenten & levenslust.
Ik wil de artrose ons niet in de weg laten staan ...

Lancome

Re: Homeopathie & artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 09:07

Hey,

Mijn paard wordt behandeld door een fysiotherapeut/osteopaat, krijgt Cortaflex en speciaal beslag wat alle drie erg goed werkt.
Hij heeft een lichte vorm van kogelartrose.
Homeopathie, magneetveldtherapie etc pas ik zelf niet toe omdat ik er persoonlijk nog geen bewezen werking van heb gezien.
Inspuiting in de gewrichten laat ik niet doen omdat dat ook niet zonder risico's is. Aangezien je rechtstreeks in het gewricht spuit heb je kans op infectie e.d. en dan ben je nog verder van huis.
Artrose is niet te stoppen helaas, wellicht kan je het afremmen en het je paard gemakkelijker maken met verschillende dingen zoals jij en ik dus doen.
Geniet van je paard, hou hem in de gaten en in beweging en verzorg hem goed, dan is de kans groot dat je samen nog lange tijd plezier hebt van elkaar. Artrose is echt niet het einde van de wereld.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:06

Lancome, mag ik vragen op wat voor soort aangepast beslag jouw paard staat en wat het resultaat daarvan is m.b.t. de kogelartrose?

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 11:13

Ik heb hem op Equilibrium ijzers laten zetten met een zooltje en silliconen. Toen liep hij al weer 100% beter. Ondertussen ben ik begonnen met Cortaflex en nu na 8 weken het speciale beslag eronder weg laten halen.
Nu staat hij alleen nog op de Equilibrium ijzers zonder zool en zonder silliconen en dat gaat heel goed. Cortaflex blijf ik doorvoeren, ik geloof echt dat het helpt. Ook heb ik mijn training aangepast, ik rij nu langer warm en los en spring een stuk minder en dan heel laag voor de afwisseling. De buitenritten heb ik ingekort naar maximaal 1,5 uur en geen rengalop e.d.

Edit:Website Equilibrium
http://www.mustad.nl/nl/products/shoes/mustad/equilibrium/equilibrium.html

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 11:47

Een aanrader is het kruid duivelsklauw. Het werk pijnstillend en vochtafdrijvend. Van de winter kreeg ze het elke dag, nu alleen nog als ze een keer wat minder loopt. Mijn paardje heeft zware kogelartrose. Ze krijght glucosamine met chondroitine en msm, primeval gelatinaat en dus af toe de duivelsklauw. Ik heb ook homeopatische druppels geprobeerd, maar daar zag ik geen effect van.

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 11:51

Ja duivelsklauw is echt een aanrader. Ik gebruik ook primeval gelatinaat en mijn hoefsmid heeft rondaflopende ijzers met een leren zooltje gemaakt. Ze loopt daar ook heel goed op. Verder weet ik weinig van de homeapatische middeltjes en behandelingen, maar ben benieuwd of er succesverhalen geplaatst worden in dit topic.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:10

Mijn paard heeft artrose in zijn bekken. Hij wordt behandeld door Steffi vd Laarse. Zij doet chiropractie, accupunctuur en homeopathie. Verder krijgt hij nog glucosamine van de Groene Os. Ik denk dat het bij mijn paard vooral de combinatie van die 3 dingen is wat voor hem goed werkt. Geloof dat hij op dit moment 3 verschillende homeopatische middelen in 1 flesje heeft.
Als ik jou was zou ik bij je paard stap voor stap wat dingen uitproberen en niet allemaal tegelijk. Als bijvoorbeeld magneetveldtherapie zou helpen, waarom dan nog verder zoeken naar wat anders? Dat kan altijd nog als het weer slechter gaat.
Als je nog meer wilt weten moet je het maar vragen. Wist niet zo goed wat ik er over moest vertellen. Steffi heeft mijn paard goed geholpen, maar wat bij het ene paard helpt helpt niet altijd bij het andere paard.

jcristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:58

Misschien doe je het al, maar met rechtrichten van je paard kun je het hem ook een stuk makkelijker maken. Mijn pony heeft lichte artrose in 1 hoefgewricht en liep daardoor iets onregelmatig. Ik ben les gaan nemen in academische rijkunst (alleen nog maar de grondoefeningen) omdat ik zijn gewricht niet wilde laten inspuiten, en hij loopt weer helemaal regelmatig.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 15:47

jcristina schreef:
Misschien doe je het al, maar met rechtrichten van je paard kun je het hem ook een stuk makkelijker maken. Mijn pony heeft lichte artrose in 1 hoefgewricht en liep daardoor iets onregelmatig. Ik ben les gaan nemen in academische rijkunst (alleen nog maar de grondoefeningen) omdat ik zijn gewricht niet wilde laten inspuiten, en hij loopt weer helemaal regelmatig.

Ja dat probeer ik zoveel mogelijk te doen. Ik wil gaan lessen bij Antoine De Bodt want op je eigen blijft het toch wat moeilijk dat rechtrichten en alles wat erbij komt kijken.
Nu alleen nog iemand vinden die me wil vervoeren Haha!

jcristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:11

Je kunt ook het systeem doen wat marijke de jong op haar site heeft staan (paardenbegrijpen) van bent branderup. Ik heb les van iemand die het op die manier doet. Succes!