Gevulde kogel twee maand na inspuiten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aldira

Gevulde kogel twee maand na inspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 14:59

Ik ben op zoek naar mensen die iets dergelijks ook hebben meegemaakt met hun paard.
Mijn pony is een jaar geleden afgekeurd wegens onregelmatigheid. We hebben haar
naar de kliniek gebracht om te kijken wat er aan de hand was. De va meende de oorzaak
gevonden te hebben. Een verdikte kogel rechts achter. Volgens hem was dit een ontsteking en
door middel van ontstekkingsremmers moest dit weer goed komen. Want op de fotos was er niks mis met dit gewricht.
Echter nadat er was ingespoten bleek dat na verdoving de kreupelheid niet bij dit gewricht lag.

Ze bleef kreupelen aan hetzelfde been.

Hierna hebben we besloten niet meteen weer verder te gaan dokteren, ivm welzijn van het paard (het is geen sportpaard).
Na het inspuiten heeft ze boxrust gehad en bleef het gewricht mooi slank. Na +/- twee maand was het gewricht weer
gevuld. Dat zou toch moeten betekenen dat er wel iets verkeerd is in dat gewricht.
Mijn pony heeft dus;
-rechtsachter een verdikte kogel
-deze was twee maand na het inspuiten weer gevuld
-dit terwijl dit gewricht niet het probleem was (volgens de verdovingen)
-het gewricht heeft geen last van artrose (maar vult zich na twee maand wel weer en dat vind ik nou zo vreemd!)
-ze loopt beter op het zachte dan op het harde (dan zou het waarschijnlijk geen peesblessure zijn waar ik altijd aan dacht)
-ze loopt rechtuit rad
-na verdoving van de kogel in kwestie liep ze nog steeds niet rad.

Ze heeft geen pijn aan haar benen en geniet van een weldadig weide leven.
Maar wat mij wel verbaasd heeft is dat dit gewricht zo snel weer gevuld was, ondanks dat
het gewricht op de foto ontzettend netjes schoon was.
Wie o wie herkent dit?

Casarell

Re: Gevulde kogel twee maand na inspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:03

Ik zou er eens een osteopaat naar laten kijken.
Hoe vaak gebeurt het niet dat een DA niks kan vinden, en dan blijkt het uit de rug te komen..