wie weet een hoefsmid die equilibrium hoefijzers zet

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kari

wie weet een hoefsmid die equilibrium hoefijzers zet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 21:24

Hoi weet iemand een hoefsmid rondom 25 km van Culemborg die equilibrium hoefijzers zet
Culemborg ligt tussen utrecht en den bosch .
mag ook richting schalkwijk doorn of leersum zijn want dan kan ik met de pond over varen of richting liende dan kan ik binnendoor

criollolover

Re: wie weet een hoefsmid die equilibrium hoefijzers zet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:25

wat zijn dat voor ijzers als ik vragen mag?

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:31

mijn paard heeft ze ook gehad !! Was er goed tevreden over, maar ze had met haar hoeven een probleempje met het liploos vastzetten.
Woon zelf in Oss, weet dat mijn hoefsmid geen klanten meer aanneemt, maar hij is ook vertegenwoordiger van deze ijzers, dus waarschijnlijk weet hij ook wel andere hoefsmeden.
Wat is jouw motivatie om ze te nemen ? En kan jouw eigen hoefsmid ze niet onderzetten ?
Als je telefoonnummer wil pb me dan even.

kari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 08:56

Ik wil ze graag omdat ik vind dat een voet moet kunnen afrollen en met alleen een opzet in het ijzer kunnen ze alleen recht naar voren afrollen en niet b . v . over de buitenvoorkant wat mijn paard graag doet .
Ik stuur je een mailtje

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:54

Kan je paard niet zónder ijzers?

T.o.v. een gewoon ijzer heeft equilibrium één nadeel minder, maar alle andere nadelen blijven onverminderd van toepassing.

Helaas vind ik ook regelmatig hoeven met equilibrium ijzers hier in de vriezer, dus voor het betreffende paard was het geen redding.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:21

Dus de slachtpoten worden nu toch echt begeleid met een briefje waarom ze zijn geslacht Clown
Dream on Arabesk, paarden worden niet alleen afgemaakt omdat ze problemen hebben met de hoeven.

TS. Ik zou gewoon eens wat smeden in jouw omgeving bellen en vragen of ze met equilibrium werken.
Mijn vriend werkt er wel mee maar weet nu al dat jij veelste ver weg woont.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:00

Off-topic: paarden worden ook geslacht omdat ze bijvoorbeeld dampig zijn, oud en afgedankt, rugproblemen, etc. etc.
Hoefbeslag is niet de enige doodsoorzaak in Nederland, gelukkig maar. De meeste paarden overleven het beslaan gewoon, zonder enig probleem.

TS, is het geen idee om wat hoefsmeden in de buurt te bellen en eens rond te vragen?

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:33

kari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 16:38

Arabesk schreef:
Kan je paard niet zónder ijzers?

T.o.v. een gewoon ijzer heeft equilibrium één nadeel minder, maar alle andere nadelen blijven onverminderd van toepassing.

Helaas vind ik ook regelmatig hoeven met equilibrium ijzers hier in de vriezer, dus voor het betreffende paard was het geen redding.

Ik heb een paard zonder ijzers die ik elke dag over grindpaden tolt in een snel tempo maar die heeft keiharde voeten .
Als je na de rit onder zijn voeten kijkt zijn ze nog even mooi als daarvoor [geen krasje ] .
Maar Arabesk dit is een jong paard wat ik net aan het inrijden ben met zachte hoeven die direct scheuren na een klein ritje buiten zonder ijzers was hij stok kreupel en er zat een scheur in zijn voet .
Dan moet je kiezen ga ik eerst een paar maanden wandelen of ga ik door het paard verder in te rijden .
Ik wil een paard ook niet laten lopen met zere voeten dus dan kies ik voor dit paard voorlopig om er een ijzer onder te doen
Als het winter word en hij is verder door gereden heb ik tijd genoeg om hem dan aan het grind en asvalt te laten wennen .

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:03

Iedere smid kan ze bestellen en er onder slaan. Even een smid zoeken die het voor je wil doen. Ik ben verder in dat gebied niet bekend.