mensen die dit herkennen, ervaring??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

santos

mensen die dit herkennen, ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 00:33

Paard is nu 14jr. Ik heb haar pas 1jaar, waarvan maar half jaar gereden en toen kreupel. Utrechts rapport wijsst uit; ontsteking in straalbeentje, klasse 2 en overhoef re klasse 2. Helemaal niet zo slecht dus. ( met foto's en verdovingen, geconstateerd)

Ze is ingespoten op de ontsteking en heeft een revalitdatie progamma van rust, stappen en langzaam opbouwen achter de rug.

Helaas hielp dit niet, paard bleef onregelmatig, met elke 3 weken een dag van ontzettende kreupelheid, waarbij ze niet op het li been wil staan, wat eigenlijk na 1 a 2 dagen al weer beterde.2x de smid er nog bij gehad op verdenking van hoefzweer, maar nee, niet het geval En dan bleek het in 1 week al weer over. In zoverre dat na een half uurtje veel stap en beetje draf, langs de weg alweer onregelmatig heid opleverde.

Dit schoot natuurlijk niets op, dus utrecht weer gebeld, deze stelde voor alle onderzoeken nogmaals en opnieuw inspuiten. Dit inspuiten kan maar 3 x, helpt het niet dan word het opgegeven zegmaar. koste alweer 700 tot 900 euro per keer.

Dus verder gaan zoeken en op het rechtrichten gaan consentreren. Dit zou moeten kunnen helpen. Het principe is heeeel kort uitgelegt; het paard leren meer op de acherhand te lopen, zodat belasting op de voorhand word uitgesloten, daar waar de problemen zijn .

Omdat dit topic voor atrose bedoeld is, heeft zij dus lage overhoef rechts,atrose dus. Hier heeft zij echter geen enkele last van. alle kreupelheid is steeds li voor, bij het ontstoken straalbeen dus.

Mijn vorige atrose paard, had veel opstart problemen, maar liep met doorwerken altijd beter. in dit geval dus niet. Steeds slechter nadat je langer werkt.

Nu met laatste da onderzoek. heeft deze het laagste gedeelde van de voet verdoofd, om uit te sluiten dat de kreupelheid, van het straalbeen kwam en inderdaad van de gekneusde zool.

Vandaag stond ze in de zachte paddock, nog met hoefzak om de hoef te weken. Dit totdat de smid is geweest en ze weer afrollend beslag krijgt, wat utrecht haar heeft aangeraden.( dit beslag heeft ze gehad, nadat ze in Utrecht is geweest, maar tijdens de training, is er 2 weken geleden 1 ijzerer onder uit gegaan en hebben we beide voor ijzers maar verwijderd, daar ze daar alleen maar in het land staat en in de bak getraind word en dus eigenlijk niet echt nodig had)( heb overigens de da het verslag van utrecht gegeven om te laten zien wat er speelt)

--Daar het paard in training staat bij een ander en niet meer bij mij thuis, kan ik er niet dageliks heen, maar doe mijn best. Heb wel een beetje het idee, dat ze steeds verder van mij af komt te staan . Trainster zorgt heeeeeel goed voor d'r hoor. Heeft nl ook al 2x een flink ontstoken oog gehad, waar zij dus voor zorgt en ook het nathouden van de voetzak etc. is voor haar . Wel voor mijn rekening natuurlijk. OOk de smid , sportmaseuze en vreemde da komen van haar, maar is prima geregeld.

Maar echte verbetering is er nog steeds niet. ze blijkt er nu al 7 weken te staan.ipv 6 wat ik dacht. Ik heb de training met een maand verlengd, nog eens 500 euro. Als er dan nog niets verbeterd is, dan haal ik haar weg en zet haar op het land met een veulentje, daar is ze gek mee. Ze is surrogaat moeder van de veulens die daar lopen, ze is er gek mee.

santos

Re: mensen die dit herkennen, ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 01:31

Ik had enige aanpassingen in dit bericht aangebracht, maar deze zijn niet verwerkt. OOk kan ik deze aan passingen niet meer aanbrengen????

stukje over atrose is hier niet van toepassing.

Verder had ik het stukje over het veulen weggelaten en daar gevraagd of er mensen zijn met ervaringen met dit probleem.