egg-bars aan te raden bij paarden met hoefkatrolontsteking?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Udella

egg-bars aan te raden bij paarden met hoefkatrolontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 21:18

Hoi

Ik vroeg me af of de egg-bar ijzers nou echt aan te raden zijn bij paarden met HKO? (de ronde ijzers dus) aangezien je ze er vaak mee ziet lopen en er wordt dan vaak gezegd dat het goed gaat, maar op de site van hoofcare staat er iets heel anders over..

Zoolgangster

Re: egg-bars aan te raden bij paarden met hoefkatrolontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 21:32

Eh, als hoofcare er al op tegen is, dan mag ik toch wel aannemen dat die weten wat ze zeggen... (je bedoelt die site van de van Nassaus neem ik aan). Die mensen hebben al tientallen jaren ervaring en herstellen al jaren de ellende van andere smeden...

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 21:41

Wat zou dan de reden kunnen zijn dat het niet goed is voor paarden met HKO? En waarom word het dan door veel mensen juist wel aangeraden? aangezien veel paarden met HKO ermee lopen..

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:07

Oh, nee, géén egg bars aub..... !!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:52

Een fototopic van iemand op een andere site, vertelt meer dan duizend woorden:

Citaat:
k heb enkele foto's opgerakeld van mijn vorig paard Papillon. Ik wil hiermee de gevolgen aantonen van het destructieve effect dat het gebruik van eggbars impliceert.
Ze corrigeren NIET, bezorgen het paard onwezenlijke pijn, en doen pees- en gewrichtsaandoeningen in een zéér degressieve spiraal neerwaarts escalleren.
Ik was nooit van plan - uit respect voor mijn paard - om deze foto's ooit publiek te maken. Het doet me opnieuw véél pijn deze foto's terug te moeten bovenhalen. Maar als ik hiermee de twijfelaars duidelijkheid kan verschaffen.
Beelden zeggen nu eenmaal méér dan holle woorden.

Afbeelding

Citaat:
Bekijk de chronische stand van Papillon in stilstand. Zo stond hij "in rust" VANAF DE DAG DAT HIJ EGGBARS (oftewel 'spatijzers') WERD AANGEMETEN, met het kogelgewricht haast tot op de grond. Dit is ontegensprekelijk - én bevestigd door het Universitair Ziekenhuis van de faculteit Diergeneeskunde in Merelbeke het gevolg van het aanmeten van de spatijzers. Op deze foto's zijn ze al verwijderd, maar de blijvende gevolgen waren desastreus.

Brond: De gevolgen van eggbar-ijzers daar ook meer foto's en tekst

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:38

Ik denk dat je je eens moet verdiepen in dit artikel:

http://www.hoofcare.nl/map_voor_hoefpro ... eking.html

Ook zit er een erg goede smid in Emmeloord in de Paardenkliniek, maar weet niet of de afstand voor je te doen is.

Mijn paard met kogelartrose staat op schokdempertjes met "afrolijzers" zonder lippen van Equilibrium en dat gaat echt heel goed. Is ongeveer hetzelfde beslag als genoemd op bovenstaande site, bijna onderaan genoemd.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 13:27