krampentrekker voedingsupplement bijgeven?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

krampentrekker voedingsupplement bijgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 19:39

Ik zat een beetje twijfelen in welke categorie het thuis hoorde.
Als het fout staat hoor ik het wel.

Ik heb een krampentrekker. Zolang ik tegen hem praat en gerust stel is er niets aan de hand. Ik kan nu ook zonder problemen zijn pees en strijklappen omdoen, korte wendingen maken enz. Het hoeven krabben gaat ook steeds beter.
Nu stelde mijn vriend voor om hem iets te geven waar ij wat rustiger van word. Waardoor hij niet zo snel in de stress schiet en gaat kramptrekken.
Maar zijn er wil voedinssupplementen die daar tegen helpen. Waar hij echt baadt bij kan hebben?

raket

Re: krampentrekker voedingsupplement bijgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:41

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:30

Hoe is het met rijden? Doet hij het dan ook? En hoe is je paard verder in de omgang, ook gespannen?

Als je bovenstaande met ja kunt beantwoorden zou ik eerst een DA vragen ernaar te kijken voordat je veel geld uit gaat geven aan een supplement.

Als dit mijn paard zou zijn zou ik er in ieder geval een DA bij halen.

Op www.paardendrogist.nl en www.jordenshippo.nl staan allerhande supplementen. Je kan ook mailen via deze site en je vraag stellen. Ze geven eerlijke antwoorden en adviseren niet alleen maar uit commercieel oogpunt, maar geven ook eerlijk advies als ze denken dat de DA erbij moet komen (tenminste, dat is mijn ervaring met deze 2 sites).

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 20:17

Met rijden met krampentrekken bedoel je dat?
Met rijden heeft hij het helemaal niet. Het is puur een opstartprobleempje. Als hij een tijdje stil gestaan heeft en hij moet weg stappen. Dan doet ie het 2 passen.
Het is verder een ongelovelijke schijterd (vanaf veulen al). Daar heb ik verder niet echt last van. Ik weet nu hoe ik met hem om moet gaan.
Maar vind het v oor hem zo sneu. Dat hij wat gespannen kan raken door bijvoorbeeld drukte op stal en dan dus wat erger gaat kramptrekken.
Denk niet dat daar een dierenarts wat aan kan veranderen. dat krampbeentje heeft hij al een tijdje.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:07

Ik heb ook een krampentrekker, die bij de minste spanning compleet verstijfd en op 'slot' slaat. Met rijden merk ik er helemaal niets van, kan super goed en soepel bewegen. De hoefsmid gaat nu redelijk, maar we zijn inmiddels wel een jaar verder met veel geduld. Mijn merrie heeft heel veel baat bij magnesium. Ik kocht dit eerst al supplement in kleine emmertjes van 2,5 kg, maar nu heb ik een zak meegenomen bij de Welkoop, magnesiumoxide gries, van 20 kg voor 17,50 euro. De spieren herstellen sneller na het verkrampen en over het algemeen is ze een stuk rustiger/ontspannerder. De DA kon niets voor mijn paard betekenen, ze zal er niet minder oud om worden, is prima geschikt voor de sport/fok.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:39

Hier hetzelfde probleem, alleen is mijn Up een enorme krampentrekker, haar hele lijf krampt mee als ze haar krampbeen optrekt en ze kan dan ook niets meer. Bij haar zou een rustgevend supplement niet helpen, het is bij die van mij geen stress, maar meer een bewegingsprobleem. Je schrijft zelf dat het een opstartprobleem is ( en dat is ook echt zo, bij alle krampentrekkers) dus een rustgevend supplement zal niets uit halen. Het zit erin en het gaat er nooit meer uit. Succes.