heup.bekken,SI scheef wat doen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

india

heup.bekken,SI scheef wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 11:59

Natuurlijk haal ik de dierenarts en fysio enz hierbij
(dus geen reacties daarover)

mijn vraag is eigenlijk,
hebben jullie wel eens met een paard met deze klachten te maken gehad en wat kun je er zelf aan doen het te verbeteren en voorkomen,

Mijn merrie heeft een jaar geleden vastgelegen en toen haar hele achterhand verwrongen,
door veel dokteren en kraken enz is ze redelijk hersteld,

alleen nu is het in mindere mate terug,
Morgen komt de Osteopaat,
maar die is eigenlijk 2 weken geleden ook al geweest,

en ik zou graag oefeningen uit bv rechtrichten doen om het te verbeteren,
wie kan mij helpen

o0eefje0o

Re: heup.bekken,SI scheef wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:32

lijkt op de klachten van mijn verzorg merrie!

hoewel die nu langzaam maar zeker verdwijnen dus ik volg het even met je mee ben heel benieuwt.

ook na hoe het gaat met een osteopaat

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:48

ligt ene beetje waar de blokkade zit, maar er zeker oefneingen te doen om dit te verbeteren.
Ik geef zelf ook huiswerkoefeningen mee en traingsadvies.
het is prettig om zelf ook aan het herstel van je paard mee te werken is de ervaring.

india

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 10:11

paard heup zit als je erachter staat
rechts lager,
en voelt anders ik denk ook date r een torsie in zit daardoor,
aan rechterkant is het een duidelijk te voelen heupbot schuin van boven naar beneden,
aan de andere kant voelt het meer als een bot met een bobbel,
als je me nog kan volgen,
als het goed is komt heleen 1 dezer dagen dan vraag ik het nog na,

zelf heb ik ook een scheve heup en die kan ik met een paar oefeningen altijd weer wat beter zetten, door lagere kant van mijn been vanuit het been als het ware omhoog in het bekken te duwen
na jaren oefening!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:12

IK heb het zelf! haha. Osteopaat heeft bij mij goed geholpen!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 15:55

Mijn paard heet dit ook gehad en is weer teruggekomen en nu is het gelukkig weer over.
Bij mijn paard hebben ze toen de eerste keer alles gekraakt en gemanipuleerd, toen kreeg hij sputen in zijn kniebanden om die te versterken en spierversterkers (hormonen waar ze zich en beetje hengst van gaan voelen maar sneller spieren van opbouwen).

Na een tijdje kwam het terug, ik ben die eerste keer ook té voorzichtig weer gaan rijden. De 2e keer heeft hij weer gekraakt en gemanipuleerd en spierversterkers. Nu rijdt ik hem vaak over de weg en langs het kanaal, rechtuit dus, en dan de hele tijd felle overgangen naar voren maken, dus in middendraf wegdraven, terug laten komen maar daarin wel erg actief houden door een keer mt je been iets aan te tikken en dan weer flink weg! Dat vooral over de harde weg en daar is hij een stuk sterker van geworden. Eerst had hij ook moeite om dan van voor los te blijven en zn rug te gebruiken, maar nu gaat het behoorlijk makkelijk. Dus rechtuit veel de achterhand activeren en de grenzen opzoeken naar de middendraf en weer terug. Ohja, wat ik ook nog veel heb gedaan is schouderbinnenwaards en travers, hierdoor moet het stuwbeen en draagbeen afwisselen waar ze met een scheve heup nogal moeite mee hebben.

Mijn instructrice zei zelfs dat het haar opviel dat hij zo veel sterker was geworden! En dat hij veel makkelijker zijn ritme bleef houden.

Succes! Ik hoop dat je hier wat aan hebt Lachen

india

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 13:49

@casca,

Bedankt voor je inbreng,
zoiets was ik ook al van plan,

Morgen komt de osteo eindelijk,
daarna ga ik extra met de lange lijnen trainen op rechtrichten en ik was van plan myoplast oid toe te voegen voor spieropbouw,
want idd is ze minder bespierd in haar ene bil dan de andere,
terwijl ze overigens wel heel goed in de spieren zit qua hals ed, dus dat wordt dan helemaal bol!

en recht richten daar doet mijn instructie gelukkig heel veel aan,
en ik denk zo een heel eind te komen