paard mag geen ijzers!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirjam4

paard mag geen ijzers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 18:41

Het paard dat ik wil kopen is een Shire en mag geen ijzers van de huidige eigenaar. Hij heeft een trauma opgelopen en kan wel bekapt worden maar je kunt er geen ijzers onder laten zetten. Ik rijd vooral buiten, kan natuurlijk wel veel in de berm gaan rijden en ik rijdt veel in het bos maar ben toch bang dat hij hier last van gaat krijgen.
Hoe denken jullie hierover?

PercyLeen

Re: paard mag geen ijzers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:46

Het paardje dat ik rij heeft ook geen ijzers, rij ook af en toe gewoon met haar buiten! Gewoon zoveel mogelijk in de berm dan is er geen probleem hoor!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:47

als je zoveel mogelijk in de berm rijd en het gaat goed dan is het leuk, gaat het niet goed is hoefschoenen een mooi oplossing die kun je afbouwens en uiteindelijk worden de hoeven sterker.
dat duurt een tijdje maar je moet het er ook voor over hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:50

Wat heeft hij dan voor trauma? Als jij hem koopt heeft de vorige eigenaar niets meer te zeggen over of jij hem wel of niet op ijzers wil hebben toch?

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:52

Ik rijd al 20 jaar bijna altijd zonder ijzers (en nee ben geen NH of anti-ijzer held) maar vind ijzers, uitzonderingen daargelaten, gewoon niet nodig bij mijn paarden. Je kunt er prima mee rijden en zolang je inderdaad geen uren en dagen herhaaldelijk achter elkaar het asfalt op en af rent gaat het prima zonder ijzers!! Je kunt rustig een stuk straat meenemen hoor. Blijf waar mogelijk gewoon op zachtere bodem als de berm en dan is er echt ghelemaal geen probleem...

Waar ga je je shire kopen? Heb je foto's van hem? Ben erg benieuwd!!!!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:56

Je kan op (bijna) ieder paard gewoon zonder ijzer over de weg. Ik doe op al mijn paarden buitenritten van ruim twee uur, berm gebruik ik eigenlijk alleen in galop, de rest over de weg en lekker zonder ijzers. Absoluut niet nodig dus Haha!

En heb je je bedacht wat veel prijskaartje er hangt aan ijzers voor een shire?Dat zijn niet de normale maten.
Dus ijzerloos is stukken beter voor je paard en stukken beter voor je beurs Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:52

Wij rossen onze paarden bijna dagelijks over het asfalt ook gewoon in galop.

Deze manege www.spirithorses.be rijdt wekelijks vele kilometers met hun paarden over het asfalt met split en nóg moeten ze allemaal regelmatig bekapt worden, omdat de hoeven sneller groeien dan ze slijten.