Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Arabesk schreef:Als jij last hebt van je rug, neem je dan de rest van je leven pijnstillers of ga je naar de fysio en leer je ook anders tillen en bewegen?
.
. Arabesk schreef:Élk paard kan zonder ijzers, maar niet elke eigenaar!
Een paar weken niet rijden? Dat hebben veel mensen er vaak niet voor over. Zelf leren vijlen? Veel te eng. Huisvesting aanpassen, nee ik zit in de randstad. Hoefschoenen, nee te veel werk etc etc
Nog geen enkele cursist van de NB cursus heeft ooit ijzers weer 'nodig' gehad voor het paard. Een enkeling had gedurdende een korte periode hoefschoenen nodig als overgang van ijzers naar ijzerloos.
Arabesk schreef:Élk paard kan zonder ijzers, maar niet elke eigenaar!
Een paar weken niet rijden? Dat hebben veel mensen er vaak niet voor over. Zelf leren vijlen? Veel te eng. Huisvesting aanpassen, nee ik zit in de randstad. Hoefschoenen, nee te veel werk etc etc
Nog geen enkele cursist van de NB cursus heeft ooit ijzers weer 'nodig' gehad voor het paard. Een enkeling had gedurdende een korte periode hoefschoenen nodig als overgang van ijzers naar ijzerloos.
meissielief schreef:Er zijn wel degelijk uitzonderingen die niet zonder ijzers kunnen
?), maar bij dit paard is iets fout gegaan door de hoefsmid, vermoed ik. Zou zonde zijn om dat met ijzers op te lossen, als het misschien niet nodig is. Zie liever dat de hoefjes nu door een kundige hoefsmid/NBer behandeld worden en weer kunnen uitgroeien tot gezonde voeten i.p.v. ijzers er onder.
Nadya schreef:meissielief schreef:Er zijn wel degelijk uitzonderingen die niet zonder ijzers kunnen
Kan allemaal wel wezen (over hoeveel paarden hebben we het dan?), maar bij dit paard is iets fout gegaan door de hoefsmid, vermoed ik. Zou zonde zijn om dat met ijzers op te lossen, als het misschien niet nodig is. Zie liever dat de hoefjes nu door een kundige hoefsmid/NBer behandeld worden en weer kunnen uitgroeien tot gezonde voeten i.p.v. ijzers er onder.
meissielief schreef:Ik zeg ook nergens dat er bij dit paard ijzers onder moeten