Hallo bokkers,
Ik zit even in een hoefsmid-situatie waarover ik graag jullie mening zou horen.
Ik had altijd een hele goede smid voor Silence.
Nooit problemen mee gehad, Silence altijd netjes bekapt en een hele vriendelijke man.
Zowel naar mensen als naar de paarden.
Toen besloot ik Silence op kunststof beslag te zetten, maar helaas ging dat niet via die smid.
Dus op zoek gegaan naar iemand die dat beslag wel gebruikt.
Gevonden dus en Silence heeft het kunststof beslag eronder gekregen.
Afgelopen woensdag moesten ze eraf en wegens omstandigheden had ik besloten om ze er even af te laten.
Dus de smid moest Silence gewoon bekappen.
Maar donderdag merkte ik het al, Silence liep niet makkelijk. Wilde zijn stal niet echt uit en draaien ging ook eigenlijk niet.
Vrijdag kwam de staleigenaar naar mij toe toen ik aankwam, dat Silence hartstikke kreupel liep.
Samen naar gekeken en ook wat andere stalgenootjes kwamen kijken hoe of wat.
Conclusie....veel te kort bekapt, Silence loopt op de straal en had echt pijn.
Veel op het land laten lopen, want dan liep hij vrij goed en keek ook vrolijker dan op stal.
Smid meteen gebeld en ze dacht dat het kwam door de overgang van ijzertjes naar blootsvoets..
Maar aangezien het ook achter is dat hij te kort bekapt is en hij daar geen ijzers had vond de smid het wel erg raar.
(Mijn conclusie,,,,smid heeft gewoon echt verkeerd bekapt)
Afgesproken dat ik vandaag nog zou aankijken (ga zo checken) en anders gaat Silence maar weer op ijzers als verlichting.
Maar nu dus mijn twijfel....blijf ik bij deze smid (ik vind dit wel een erg grote fout, te kort aan 3 van zijn 4 hoefjes bekappen) of ga ik terug naar de oude smid aangezien Silence nu voorlopig toch blootvoets blijft.
Zouden jullie de nieuwe smid nog een kans geven, of terug gaan naar de ouder?
Alvast bedankt.