Merrie na dracht weer in model

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Merrie na dracht weer in model

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 12:06

Mijn merrie heeft 7,5 week geleden haar veulen gekregen. Ze was al heel snel dik tijdens de dracht, en nu het veulen aan de voet loopt is ze nog steeds een tonnetje.
Ze krijgt 2 kilo Pavo Podo Lac en een kilo muesli per dag. Ze lopen overdag op een (kale) wei, waar ik dus wel hooi neergooi. En 's avonds. als ze binnen komen, ligt er een grote berg hooi in de stal, hebben ze 's nachts wat te knabbelen.
Ze wordt er niet dunner van.. Haha!

Nou moet ze ein Juli naar de keuring, en daarvoor moet ze weer in proportie zijn. Ik wil haar niet zomaar minder voeren. We gaan natuurlijk ook langzamerhand weer wat "doen" (denk aan longeren, oefenen met stap en draf wat ze daar moet laten zien etc.) maar niet gelijk intensief.
Hoe krijg ik mijn paardje weer een beetje in model, zonder haar te kort te doen? (Rijden doe ik voorlopig niet. )

jarrah

Re: Merrie na dracht weer in model

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:08

Lekker veel bewegen... Op dr voer zou ik dr ook niet inhouden als ik dat zo lees, en ineens hard gaan trainen lijkt me nu ook geen echte optie...
Maar gewoon lekker beginnen met 20 minuutjes longeren en dit lekker opbouwen en lekker flinke einden met haar stappen, doet ook vaak een hoop goed en kan geen kwaad!

Suc6 ermee!!

GamblersCup

Re: Merrie na dracht weer in model

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 12:11

Dat laatste wil ik wel gaan doen, maar eerst moet dan het veulen leren goed mee te lopen aan het halster. Halster is geen probleem, druk door het halstertouw wel, dat moet ze nog leren.