Trainingsschema Artrose?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lancome

Trainingsschema Artrose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 09:50

Diagnose is lichte kogelartrose. Na een paar weken rust en wat zeer licht onbelast werk met volop weidegang mag ik aanstaande week weer langzaamaan beginnen met rijden. Hij heeft nu ook speciaal beslag en het ziet er super uit onbelast.

Toch vind ik het heel moeilijk en spannend om aanstaande week weer te beginnen.

Heeft iemand hier ervaringen met het "trainen" van een paard met (lichte) artrose? Alle tips zijn welkom.

Arabesk

Re: Trainingsschema Artrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:20

Onze merrie heeft ook artrose in de kogel van haar rechtervoorbeen. Ze staat in een kudde buiten, we bekappen haar volgens de witte lijn methode, krijgt glucosaminesulfaat (groene os) en buiten op het asfalt rijden we haar met Smit hoefschoenen, omdat die een dikke zool hebben die de schokken goed dempen, wat haar gebrek aan schokdemping in d'r gewrichten opvangt.

Eerst weer eens rustig stappen en dan langzaam opbouwen. Wij rijden vooral lange stukken rechtuit buiten, in een bak komt ze niet meer.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 20:47

Dat rechtuit rijden kan hier mooi, zit pal aan de rand van het bos. Hij loopt ook in de kudde op dit moment. Twijfel nog ik of hem dag en nacht buiten wil hebben, hij staat nu overdag van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat buiten. Hij heeft eerder nooit 's nachts buiten gestaan en vind dat eerlijk gezegd een beetje eng. Heb ook inderdaad een supplement besteld.

Stap je buiten alleen of draaf en gallopeer je ook en hoe lang moet ik wachten met draf en galop of moet ik gewoon naar mijn dier luisteren?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:49

We draven vooralsnog alleen op het harde, omdat de hoefschoenen anders weleens gaan schuiven. Op het zachte laten we haar wel galopperen (zonder hoefschoenen).