Wisselend 'kreupel' ! Wie weet er meer over?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoCo

Wisselend 'kreupel' ! Wie weet er meer over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 16:22

Ik blijf er maar mijn hoofd over breken ...

Mijn paard heeft sinds een gewrichtsblessure rechtsvoor last van het desbetreffende been.
Tijdens het rijden zie je nooit wat, maar als ze 'afgekoeld' is, dan trekt ze dus met dit been.

Als je van zachte ondergrond overgaat naar harde, loopt ze de 1ste 3 passen onregelmatig, om daarna weer normaal verder te doen.

Da is al verschillende keren geweest, maar hij ziet niets vreemds aan de stand of het neerzetten.

Omdat ik blijf aandringen, worden er over 3 weken foto's gemaakt. Volgens da zou het evt beginnende artrose of hoefkatrol kunnen zijn, maar dat 'is niets om over wakker te liggen, en kan behandeld worden'

Wel ik zeg je, ik lig er WEL wakker van, ganse nachten!!! En ik staar voortdurend naar haar benen 'of ik niets zie'. Tijdens het rijden draai ik mezelf ook steeds op, en denk automatisch vanalles te voelen.

Herkent iemand dit soms, en natuurlijk nog belangrijker, zou het echt niets zijn waar ik van wakker moet liggen???

rientje

Re: Wisselend 'kreupel' ! Wie weet er meer over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:36

Mijn paard had een tijdje terug eensgelijks. Tijdens het rijden niets aan de hand (kon een lekker L2 proefje rijden) en dan tijdens het uitstappen of halthouden (ook in de proef) was het weer zo laat..
Ze loopt dan niet ernstig kreupel (sommigen zien het niet eens), maar ik voel dat er iets niet klopt.

Ik heb haar laten behandelen door een ostheopaat (na onderzoek door een gespecaliseerde arts + foto's; waar niets uit kwam) en nu is het "probleem" verholpen.. Wij weten alsnog niet waar het precies vandaan kwam, maar ze loopt in ieder geval weer regelmatig.
De ostheopaat denkt dat het een combinatie is van lichte spierverzuring en veel spanning in de linkerkant van haar lichaam..

Maar het blijft ook bij mijn paard een raadsel!
Succes ermee!

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:48

Ik ben vandaag met mijn paard bij de Dierenarts geweest, omdat ze steeds de dag na het rijden een dik been had.
Vandaag zijn er foto's gemaakt en daar was niets op te zien. Haar botten waren super!

Maar ze heeft een ontsteking aan de pees die gehecht is aan het sesambeentje en staat vanaf nu voor 6 tot 9 maanden op rust.
Daarna kan ik gewoon weer rijden. Misschien heeft jou paardje ook wel zo iets.

Heel verstandig dat je foto's laat maken!!!!
Succes verder!

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 21:31

Alvast erg bedankt voor de reacties ... het stelt me al min of meer iets geruster ... dat er iets is besef ik, maar je leest zo vaak van die vreselijke verhalen ... ik ben zo gefocused dat ik mijn paard regelmatig laat draven op wei, wat ik ervoor nooit bewust deed. Nu laat ze zich soms niet eens pakken en trekt zo een gezicht van 'zucht, daar gaan we weer, ik moet weer lopen'. Hoop echt op goede foto's!

rientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 22:04

Op een gegeven moment ben je er zelf op op gefixeerd, dat je hem bijna "kreupel wil denken".. Bij wijze van spreken!
Je denkt dat alle kleine onregelmatigheden of struikelingen dé kreupelheid is!

Komt me heel bekend voor!

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 17:44

rientje schreef:
Op een gegeven moment ben je er zelf op op gefixeerd, dat je hem bijna "kreupel wil denken".. Bij wijze van spreken!
Je denkt dat alle kleine onregelmatigheden of struikelingen dé kreupelheid is!

Komt me heel bekend voor!

inderdaad, zo is het maar net! En totaal NIET fijn!!!
Hoop dus echt dat ik de 14de niets bijzonders te melden heb ...

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 20:20

Waarom duurt het 3 weken voordat je foto's gaat laten maken? Zou zo gauw mogelijk naar de DA gaan voor foto's, al is het alleen maar omdat ik dan zelf 's nachts kan slapen en weet wat mijn paard mankeert en wat ik er aan kan gaan doen.

Weet hoe je je voelt, ik heb deze week foto's laten maken, maar wat een slapeloze nacht daarvoor zeg. Mijn paard had een vage onregelmatigheid, vooral op de zachte ondergrond. Kogelartrose is de diagnose, maar in lichte mate. Heb nu dus alles in het werk gesteld d.m.v. speciaal beslag etc om hem te helpen.

Zou hier nog heel oud mee kunnen worden dus ben tot zover gerust gesteld en kan rekening houden met zijn "kwaal".