Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

garny95 schreef:Scheuren en brokkelen daar hebben we gelukkig geen last van.
Over de grindpaden, daar heb ik ook wel eens over gedacht om die wat op te zoeken met wandelen, zo krijg je toch een soort massage van onder de hoef, alleen ben ik dan weer bang voor kneuzingen of is dit onzin ?
Citaat:ja grasland is het beste ook voor 's nachts, met een week of 2 is dat weer een mogelijkheid. Arno8, zo de laatste periode, alles was erg nat, de hele dag in een natte of vochtige bak en dan was ik blij dat ze s' nachts binnen stonden, dat is toch niet zo slecht ?
Citaat:Waar baseer je het op dat de hoeven slecht worden in een stal, is dat de droge ondergrond of een slechtere doorbloeding doordat ze niet bewegen ?
mariska32 schreef:zoals eerder gezegt niet te veel klieren met vet en teer!
biotine helpt voor de hoefkwaliteit,niet om de groei te versnellen.
keat schreef:wat ook heel erg goed helpt is de hoeven elke week een klein beetje bij vijlen. nu moet jij wel uitkijken dat je ze niet te kort vijlt nu zn hoeven al niet zo snel groeien. het kan dus ook eens in de 2 weken. daarbij moet je hem dagelijks over verschillende bodems laten lopen. zo creeer je een klein beetje een natuurlijke omstandigheid voor de hoeven van je paard. door het vijlen maakt hij een soort harde eeltlaag aan op zn hoeven en de verschillende bodems stimuleren de doorbloeding en de groei. ik spreek uit ervaring want ik heb hetzelfde gehad met mijn paard, en die had zelfs brokkelhoeven. ik heb vandaag een beuitenrit van 2 uur gemaakt over wisselend terrein en dan vooral asfalt en ze heeft nog niet eens een krasje op haar hoeven. je hoort het ook als ze over het harde loopt, het is net of ze met ijzers loopt! je hoort gewoon hoe hard ze zijn. je moet wel wat geduld hebben want het kan natuurlijk niet in een keer perfect zijn maar bij mij heeft het ongeveer een jaartje geduurt en ze liep daarna perfect over elk terrein zonder kommer en kwel. ook kan je met vijlen de stand van zn hoeven langzaam veranderen. succes ermee!!
garny95 schreef:Waar baseer je het op dat de hoeven slecht worden in een stal, is dat de droge ondergrond of een slechtere doorbloeding doordat ze niet bewegen ?

mariska32 schreef:ik dan maar.
vind het nogal meevallen allemaal.