hallo,
Ik heb een E-pony van 15 jaar.
Het valt mij erg op dat mijn pony erg veel moeite heeft om zijn spieren warm te krijgen, als hem inrijd heb ik wel 20 minuten nodig om heel langzaam op gang te komen, hij loopt dan heel sloom en wanneer ik hem een tikje geef, kijkt ie boos en nijgt hij naar het bokken. Dus ik rijd mijn pony eerst 20 minuten langzaam los, begin rustig te galopperen en na de galop begint hij eindelijk een beetje op gang te komen, en dan na een tijdje kan hij alles, de kleinste ronsdjes en de korste bochten, terwijl een kwartier daarvoor het wel een kreupele pony leek.. Erg vreemd vind ik zelf want als ik hem in de bak laat loslopen dan bokt hij als een gek in het rond en dan houdt ie niet op met galopperen. Op dat moment kun je amper geloven dat hij zo slecht op gang kan komen.
Nu kwam ik laatst bij mijn pony en toen had hij ineens echt last van zijn rechterachterbeen. Hij staat steeds op de hoefrand.. en zet zijn been niet helemaal neer. Nu loopt hij dus aardig kreupel, maar hij lijkt amper pijn te hebben. We denken aan een hoefsweer, maar we denken dat het ook veel te maken heeft met zijn stijve spieren..
Wie heeft hier ervaring mee? Kun je speciaal voer krijgen of soort balsem voor de spieren? Zo oud is mijn pony ook weer niet, dus het is toch wel een beetje vreemd dat hij de eerste 20 minuten wel een 40-jaar oude pony lijkt die amper een scherpe bocht kan maken.. Iemand advies?
gr,
pinuts