paard recht in stap, kreupel in draf?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ghisje

paard recht in stap, kreupel in draf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 10:05

Zit met een probleem, half februari heeft mijn paard een hoefontsteking gehad die volledig is uitgesneden.
Daarna goed in de soda voor ontsmetting en zodra het dicht was rustig aan weer begonnen met rijden.
Dat ging voorspoedig tot hij meeliep in een behendigheidswedstrijd (met stuk met korte draaien). Sindsdien
loopt hij de ene keer goed en vanaf gister is het helemaal mis, hij strompeld gewoon de stal uit.
Heb hem aan de longe gehad en na wat stappen kwam hij los en liep recht maar draf was een ramp.
Leek wel een hobbelpaard.

Wie herkend dit probleem?

Dierenarts komt van de week nog wel om hem na te kijken.
Maar extra info is altijd welkom

Marije_jiplover

Re: paard recht in stap, kreupel in draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:44

MD-->BEH

CelineeN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:05

Ik heb het ook gehad! Clown
Een paar jaar terug... Hoefontsteking, hij liep daarna weer een paar weekjes goed en toen gingen we weer.... Stap prima, draf een ramp! Dierenats was geweest en die had het over nog een ontsteking. Wij kijken en voelen in die hoeven, niks... Dierenarts wist het niet.. Uiteindelijk (ik weet niet hoe) is het ineens weer goed gekomen. Romeo heeft nu nog wel periodes dat ie zwak loopt, maar het is over het algemeen goed gekomen. Ik hoop dat dat bij jou ook zo goed komt!!!
Groetjes! Cool
-xxx-

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 13:51

De dierenarts is geweest, bleek een diepe hoefonsteking te zijn geweest. Hij heeft zijn been zo geprobeert te ontlasten dat het dik begon te worden van de overbelasting. Dus voorlopig weer in de soda en daarna heel rustig aan maar weer beginnen.

Zal nu uiteindelijk wel goed komen

CelineeN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:33

Ja precies! Nou gelukkig dan maar weer. Het gaat inderdaat gewoon gelukkig weer over!.. Nou succes ermee,, we horen het wel als ie weer wat heeft!=)
-xxx- Céline