2nd opinion utrecht

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

raket

2nd opinion utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 15:19

Heeft er iemand wel eens een second opinion laten doen op verzoek van de verzekering in utrecht en hoe ging het in zijn werk???
Mijn eigen dierenarts en de dierenarts die de foto's gemaakt hebben, hebben mijn paard beoordeeld als een HKO 3 aan beide voorbenen. De dierenarts van de verzekering vindt het een 2. En dus niet zo'n probleem. Dat mijn paard elke week kreupel is en onder het zadel al helemaal niet meer wil lopen telt schijnbaar niet mee.
Ik mag overigens niet alleen de foto's laten beoordelen, maar het paard moet ook mee.

Paard staat inmiddels al een maand op rust dus zal het klinisch niet zo heel slecht doen.

Katja

Re: 2nd opinion utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:21

Ben je bezig met een afkeuring of nog op zoek naar een oplossing?
In het eerste geval zou ik hem rustig wat werken zodat ze daar kunnen zien hoe slecht hij van het werk wordt.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 15:41

Bedankt voor de tip, dit paard is zo beschadigd in korte tijd. (2 jaar en nauwelijks belast). Eerste tijd ook niet kreupel geweest, maar hij wilde niet meer lopen. Ging dus steigeren, alles om maar niet te hoeven lopen.
Soms deed hij het wel en dan ging het ook super.

Hij deed de laatste tijd best braaf, maar toen werd hij kreupel.
En elke 2á 3 dagen weer.

Maar het is dus levensgevaarlijk om er op te kruipen en nu weet ik ook waarom en daarom staat het me helemaal tegen,
misschien wat longeren, maar het staat me zo tegen, ik vind het zo zielig.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:49

Ik zou kijken of je hem wat aan de longe kunt laten lopen zolang hij niet heel slecht loopt.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 15:51

Heb jij ervaringen met verzekeringen en Utrecht??

kari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:02

Mijn paard had zijn achilles pees bijna door na 14 maanden was hij volgens hun genezen .
Ik moest hem toen gaan opbouwen maar al gauw kwam er weer vocht in zijn been dus ik toch weer naar utrecht en een scan laten maken .
Ik kreeg niet de arts die ik iedere keer had maar een oudere arts met grijs haar en krullen ik weet zijn naam niet meer .
de arts zij tegen mij ik ben niet zo heel erg tevreden zijn pees is weer bijna helemaal kapot .
Ik heb toen gevraagd of hij hem af wilde keuren en dat wilde hij niet want hij liep niet kreupel . toen zij ik maar dat komt nooit meer goed waarop hij zij rij hem dan eerst maar helemaal kapot . Ik ben toen huilend naar huis gereden en heb de arts gebeld die hem iedere keer behandeld had en die heeft direct een brief voor mij naar de verzekering gestuurd dat hij afgekeurd was

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:04

Kari, had jij Wim Back als arts? Die hebben wij ook gehad, hele fijne man .. hmm ik kan me alleen niet voorstellen dat hij zou zeggen dat je t helemaal kapot zou moeten rijden.. dus denk dat ik t verwar..

Raket, sterkte en succes hiermee. Wij zijn niet voor een SO geweest maar wel erg fijn geholpen in een moeilijke periode met ons paard.

kari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 13:21

Ik weet niet hoe hij heet want ik had een afspraak met de arts die hem iedere keer behandelde maar die moest plotseling weg . Toen kreeg ik deze arts ik heb alleen onthouden hoe hij eruit zag ik zou hem direct weer herkennen want dit vergeet ik nooit meer .
Hij zij dat hij hem pas af zou keuren als ik hem eerst helemaal kapot zou rijden . Ik heb dit ook verteld tegen de arts die mij iedere keer behandelde die wilde ook meteen weten welke arts ik had gehad want dit kon niet .
Ik heb toen veel aan haar gehad was een hele lieve vrouw en heeft direct mijn paard afgekeurd .

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 14:55

Inmiddels weer contact gehad met de verzekering. Telkens komt er van alles niet aan bij hun blijkbaar, nu hadden ze weer het rapport van mijn dierenarts niet gehad.
Ze gaan het nu donderdag opnieuw in de beoordeling mee nemen. De foto's gaan ze er dan niet bij leggen, want die hebben ze terug gestuurd??? Ik had al wel een brief gehad dat ik naar Utrecht moest. Maar nu heeft mijn instructeur gebeld, over de vreemde gang van zaken en nu opeens dit.
Ook zijn mededeling dat het toch niet de 2 minste dierenartsen waren die de foto's bekeken hebben heeft ze misschien aan het denken gezet.

Kortom: op foto's kunnen ze zeggen dat het wel meevalt,Maar alleen een dierenartsverklaring, zonder foto's kan wel voldoende zijn om het paard af te laten keuren.

Maar goed, als ik het arme beest het niet hoef aan te doen om helemaal naar Utrecht te gaan dan laat ik het maar zo.
Ik kan in principe toch pas volgende week in utrecht terecht.