Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
marleen_usar schreef:Heb je al speciaal beslag?
Plukje schreef:eetje !! Ik heb er nu al een hard hoofd in....ben niet echt optimistisch omdat dit toch een moeilijke blessure is. Maar! ik geef niet op....doe er alles aan hem beter te krijgen. Mijn da zegt dat doorscheuren niet zal gebeuren... Na het inspuiten met een ontstekingsremmer was de zwelling snel verdwenen,maar na 1x met 4 benen de lucht in gesprongen was dat al snel weer een verdikking.Bij mijn paard is in janurai 2007 een peesschede ontsteking, een slijmbeurs ontsteking, verklevingen op de pees en een scheur van 6 centimeter in de diepe buigpees geconstateerd. Op latere scans bleek dat ook zijn oppervlakkige buigpees was gescheurd. Hij is geopereerd in Emmeloord om de pees helemaal schoon te maken (ivm de verklevingen). Vervolgens heeft hij 6 maanden op boxrust gestaan. Toen heeft mijn vriend vier maanden met gevaar voor eigen leven aan de hand met hem gestapt en daarna heb ik hem laten revalideren bij het paardenzwembad (http://www.paardenzwembad.nl). Hier zijn echt wonderen verricht. Het been van mijn paard was de eerste 9 maanden zo dik dat de huid op drie plekken voor 30 centimeter gescheurd was. In de kliniek wisten ze niet meer wat ze nog moesten doen en na één week zwemmen was de zwelling volledig weg. Ik heb hem nog een maand laten staan om aan te sterken en daarna ben ik hem thuis op gaan bouwen onder het zadel.
Helaas heeft mijn paard vorige week een misstap gemaakt, waardoor zijn pees weer gevuld was. Ik heb geen moment getwijfeld en hem direct weer naar het zwembad gebracht. Dit was vorige week woensdag. Ik heb toen direct wat filmpjes en foto's gemaakt van het zwemmen:
[HAW] Pluk @ work in het paardenzwembad
Ully schreef:Plukje, ik denk erover hem ook te laten revalideren dmv zwemtherapie. Wat heeft het jou maandelijks gekost? en hoelang heeft het geduurd?. Wat is nou eigenlijk het verschil tussen aquajogging en zwemmen?.
Heb je filmpjes bekeken" dat ziet er wel heel gezond uit moet ik zeggen. Op deze manier kan hij ook zijn energie kwijt.