ik weet nou even niet meer wat ik moet doen! dik been/kreupe

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Taat88

ik weet nou even niet meer wat ik moet doen! dik been/kreupe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 22:51

haay

Het begon 4 weeken terug op een woensdag. smiddag had iemand me paard in de stapmolen gezet, savonds kwam ik even poetsen want ik had niet veel tijd on het te doen, toen haalde ik hem uit zijn stal ...kreupelll... Boos! en zijn been was dik en warm (rechts voor) niet heel egt maar hij liep totaal niet goed dus aan de wandel en koelen..

dat heb ik 2 dagen gedaan ditke nam af en de warmte ook dus ben ik begonen met 5 minuuten logeren (rustig wat niet lukte) hij liep nog niet lekker zo heb ik het een week volgehouden stappen en alles...

1 week laater op een zaterdag had ik de DA gebeld gewoon voor de zekkerheid....

die kwam er gelijk aan toen ging ze voelen en ze zijn hat hij hier al een bultje (schiefel) jah die had hij al waarscheinlijk in de opfok gebeurd maar hij doet geen zeer ook die peezen er om heen niet.

ze zij het is waarschijnlijk een oude blessuuren maar ik kon snel weer opbouwen waarsscheinlijk na een week of 2 al..
ik kreeg Dolebene Gel 2 keer per dag aan bregen en op het harde stappen. na een week terug bellen .. ik een week gedaan 2 keer per dag ging goed hij liep goed dus ik na een week bellen hij liep goed en zijn been was niet warm en minder dik... Haha! jippie dacht ik op bouwen

ik mocht op bouwen niet in een te zwaare bak dus in de groote bak (z bak zonder omheining) 5 minuutjes om de dag.

sam was knetter gek en nam vrijwel meteen een aan loopt en ging er van door en kon hem niet meer houden dus moest het los laaten hij blij over het weiland, 10 rondjes gerend en hij stond te graazen ik kon hem zo pakken ik gelijk de DA gebeld als hij goed liep was er nix aan de hand Gelukig

toen weer effe paar daagen rustig aan gedaan maar hij bleef goed loopen dus ik wilde tog gaan opbouwen maar ik mocht niet meer in de groote bak dus in de logeer bak toen zag ik dat hij niet helemaal lekker liep niet kreupel maar net niet zuiver... dus ik moest tot na de paasen stappen... gedaan (in moet stoppen met de dolebene gel maar ben nog effe door gegaan)

zaterdag liep hij niet egt lekker op het harde, hij heeft natuurlijk bijna 4 weeken op het harde moeten stappen dus ik de smid gebelt en zou dinsdag komen

dinsdag ochtend kwam de Smid rond om ijzers krijg hij,. hij liep op zijn straal en heel zijn zool i.p.v de draag randen...

nu ben ik gister er even op gagaan want hij is zoo fris dus aan de logeerlijne met een slof en karre maar wel rustig aan natuulijk, hij liep in zovere goed was nix aan te zien

vandaag ging in om 16 uur er even heen even kieken hoe het met me poepie was. zijn been was nog sdeets een beetje dik maar niet warm... dus ik ging even stappen en kleine stukjes draaven op het harde...en een 15 minuuten koelen en een keer geen dolebene gel er op.

vanavond ben ik nog even geweest half 9 toen ik aan kwam was zijn been warm en iets dikker weer gestapt en gekoelt werd weer dunner (niet zo al het hoor te zijn) maar wel beter en de warmte was ook wel nu heb ik er wel dolebene gel op gedaan....

sorry voor het lange verhaal.. Bloos Bloos

pleasss lees het wel helemaal... Pling

sorry voor de typfouten maar ik ben disletis

Groetjes Tatjana Smit
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 28-03-08 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

Taat88

Re: ik weet nou even niet meer wat ik moet doen.!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 23:12

ik weet trouwens niet of het wel goed staat hier...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:22

Waar is het dik op zijn voorbeen
Op de kogel of op het pijpbeen?
Weet je zeker dat het geen peesblessure is.
Ik zou zeker nog weer even contact opnemen met je veearts en goed overleggen.
Je kunt beter een keer te veel bellen dan te weinig.
Als het nu toch weer warm wordt is het dus nog niet over.
Vanachter de computer is het ook heel lastig om een diagnose te stellen.
Succes met je paard.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:37

Het is een misverstand dat een paard niet op de straal mag lopen, dat is zelfs juist belangrijk dat dat wel gebeurt om optimale schokdemping van de hoef en onderbeen te hebben. Ook is het zo dat een deel van de zool meedraagt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:41

het klinkt mij ook meer als een peesprobleem in de oren.

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 11:36

bijpbeen rechts voor... de smid zij dat er wel een kneuzing in zijn hoef kan zijn (ook) omdat hij zulke korte hoeven had en egt op zijjn zol liep

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 11:49

vandaag is hij weer koud maar wel nog een beetje dik niet dat je voel van zooo die is dik maar vergeleken met zijn andere voor been is hij net iets dikker...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:53

goede dierenarts erbij en uitgebreid onderzoek.

Diedeldiedom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:05

Hoi Tatjana,

Heel vervelend dat je paard een blessure heeft en ik wens je ook alle beterschap ermee. Ik heb ook even in je profiel gekeken en de foto's zien er erg leuk uit.

domo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:52

Als ik jou was
zou ik dit niet zomaar door laten gaan
maar écht contact gaan zoeken!
voor dat het te laat is ! !

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:07

ik snap uberhaupt niet waarom je erop klimt als hij toch nog een beetje dik is?

ik zou nog een keer de da erbij halen want klinkt niet goed.