Mijn paard is al enkele weken heel ligt kreupel de ene ziet het niet de andere weer wel.Ik voel het zelf ook niet met rijden.Ze wil zelf ook lopen ze loopt met haar oren naar voren en los in de bak leeft ze zich ook uit.Ik heb er nog geen DA bij gehaald je ziet nl ook niets aan het been. Nu vroeg pas iemand waarom ga je niet naar de kliniek?Ik kan zelf rijden heb een trailer dat is dus geen probleem,maar ik ben altijd zo bang om de uitslag tehoren dus ik''steek mijn kop in het zand""Hebben jullie dat ook weleens.Vorig jaar heb ik zoiets ook weleens gehad toen was het dus gewoon een ontsteking in de hoef niet super erg.Volgende week moet ik naar de smid en dan rijd ik misschien wel gelijk door als het geen onsteking is. Zijn jullie ook wel eens bang voor een uitslag of ben ik alleen zo egoistisch.Vorige x was trouwens mijn smid wel boos dat ik niet eerder ben gekomen ,logisch ook.
Laatst bijgewerkt door Junior2019 op 26-03-08 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik ben ook bang voor slecht nieuws, maar dat is iedereen wel denk ik. Mijn paard heeft een bult rond het spronggewricht, uiteindelijk ook mee naar de dierenarts geweest, na scans en foto's bleek het slechts een bloeduitstorting te zijn geweest. Maaar (nu komtie), stel dat het wel iets ernstigs is, dan loopt je paard er langer mee rond en wordt de kans op genezing kleiner. Je kunt dus toch het best zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan, met de kans op slecht nieuws, maar wel op genezing. Dan dat je je paard er nog langer mee laat rond lopen, hetzelfde slechte nieuws krijgt, maar de kans op genezing kleiner wordt.
Het is altijd een beetje eng om naar de dierenarts te gaan vind ik.Vooral al je vaak terug moest naar stal met slecht nieuws. Toch moet je je over je onzekerheid heen zetten en het beste voor je dier doen..... Je weet wat je moet doen, nu alleen nog uitvoeren. Troost je.. bij mij is net ook de dierenarts geweest.... Onsteking in d'r pees!!!!terwijl er eigenlijk niets aan de hand leek... mn gevoel zei: dierenarts bellen en dit is het resultaat! niet leuk maar ze word nu wel behandeld en is er hopelijk weer snel vanaf. suc6
Juval en Pyntje jullie hebben gelijk.Ik doe wel alleen stappen op het harde dus dat kan in feite geen kwaad.
tenzij het een peesklap is, dan is het beter om de eerste paar dagen boxrust te geven. Maar aan jouw verhaal te lezen is dat niet zo, maar dit geeft aan dat stappen toch soms wel kwaad kan.
Ik ken het wel. Ik heb het een ajar lang gedaan, maar van het kop in het zand steken ben ik nooit beter geworden. Mijn paard is vorig jaar afgekeurd op linksvoor 'onder voorbehoud fotos te laten maken'. Ik kende haar toen al 3 jaar, nooit wat gemerkt, dus gewoon gekocht. Met het houdt je wel bezig... Altijd wat voorzichtig, nooit er volledig voor kunnen gaan want 'stel dat het been opspeelt'. Nu ben ik het zat, over 1,5 week gaan we naar de kliniek en wordt ze binnestebuitengekeerd bij wijze van spreken. Ik wil weten OF en WAT er in dat been is, ondanks dat het ons het afgelopen jaar ook niet heeft belemmerd. Ja, laatst was ze 1 dag verkort met een knakje, maar thats it. Verder heeft het (ngog) nooit opgespeeld. Maar ik zal mij voor mn kop slaan als ik haar 'kapot' rij omdat er idd toch wat zit (mijn DA heeft toen vermoedes van HKO uitgesproken).
Ik ben benieuwd. Misschien is het heel ernstig, misschien is er niets. Beiden maakt mij niet meer uit. Is het wat ergs, kan ik daar gewoon mee leren leven en onze training (nog meer) aanpassen. Is het niets, gooi ik haar alsnog in de verzekering.
kop in het zand steken, doet iedereen, maar ik denk dat je op een gegeven moment ook moet denken en nu is t afgelopen, dat heb ik met mijn merrie ook gedaan, ikkreeg het slechtste nieuws wat je maar kan krijgen, en baal hier enorm van, echter nu kan ik er wel en einde aan maken en ook voor mijn paard de beste keuze maken!!
Hier nog 1. Mijn pony loopt al een half jaar niet helemaal lekker. Van de week eindelijk de stap gezet om er een DA bij te halen. Hij liep iets onregelmatig op de buigproef van zn kogel van zijn achterbeen en moet nu foto's laten maken. iemand enig idee wat het kan zijn?
was het zeker weten de kogel? Dan kan die verdraaid zijn oid, de pezen kunnen er ook mee te maken hebben. Een buigproef bij de achterbenen doen ze ook vaak om spat uit te sluiten/te verdenken. Het kan dus van alles zijn. Succes ermee
Hij heeft wel een dikker beentje, maar mijn eigen DA verwachtte niet dat het een peesblessure omdat de verdikking niet op 1 plek zat... Of het echt de kogel is. Tsja hij begon eerst bovenin met een buigproef daar liep hij goed op/zag hij geen verschil. Daarna een buigproef of zijn kogel en daar zag hij wel iets reactie. Ga maandag bij Meursing foto's laten maken, maar misschien hebben zij liever een scan. Ga eens googlen op spat, bedankt!
Ik had zelf nog een filpmje naar mijn hoefsmid gestuurd waarop je duidelijk kon zien hoe ze loopt.Hij ziet niets vrijdag moet ik er heen.Als hij dan nog niets ziet is het goed en anders kan ik gelijk doorrijden naar de kliniek in Roosendaal.Bij mijn paard is de kogel ook wat dik tenminste daar boven maar dat zijn volgens mij gewoon gallen.Die kunnen toch geen kwaad?
Als het op 1 plek dikker is zou het toch ook iets met dr pees kunnen zijn of zeg ik nu weer wat doms. Maar in ieder geval heel veel succes vrijdag en hopen dat er niets aan de hand is!
Ik herken het ook. Alleen daarbij komt dat het ook nog altijd zo ingewikkeld ligt en ik al regelmatig heb meegemaakt dat kreupelheid uit bijvoorbeeld links achter kwam (wat de intructeur dan bijvoorbeeld opmerkte) maar de da het bij links voor hield omdat het dier daar zichtbaar kreupel was. Kreupelheid aan de kogel heeft mijn merrie ook, maar daardoor aan de andere achterbeen een dikke knie, nu is zij gewoon op rust, loopt nog graag een rondje maar heeft met deze pijn ook jaren lessen gelopen....
Nou ik ben net terug van de smid en die ziet niets.Nu ben ik pas gerustgesteld.Wat wel is doordat ik geen dressuur meer rijd alleen een beetje in de polder is haar achterhand slapper geworden en daardoor lijkt het of ze iets waggeld?????. Ze deed al erg strijken vanachter en dat is nu iets erger geworden.Dat was het eenigste. Gelukig!!!!!!