Wat te doen bij kruisbandblessure?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VinandoW

Wat te doen bij kruisbandblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 22:24

Hallo,

Mijn pony staat ondertussen alweer een jaar stil terwijl we Z2 startrechtig waren. We zijn eerst naar een dierenarts geweest die zei dat het een peesblessure was, dit is het dus NOOIT geweest dus dat was weggegooid geld.

Daarna zijn we naar een man geweest waar we nu nog steeds heen gaan die homepatisch werkt wat mij heel goed bevalt. Nu heeft mijn pony dus een kruisbandblessure in zijn rug. Ik moet elke dag met hem stappen 30 min tot 60 min. Die man heeft hem ook al 2 keer bestraalt. Hij stond eerst hele dag op stal en dan ging ik met hem stappen, maar dat vond ik zielig het was zulk lekker weer de laatste weken en veel beter werd het er niet op want hij word alleen maar vaster in de rug. Nu heb ik een zalf dat ik erop smeer beetje menthol-achtig wordt warm. Maar ik zou graag willen weten of iemand hier ervaring mee heeft, heb al een overweging gemaakt om met hem naar een paardenzwembad te gaan.

Iemand tips/ideeën?

Alvast bedankt!
Groetjes Dian

steve

Re: Wat te doen bij kruisbandblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:03

Je kan het beste contact met de mensen van het paardenzwembad opnemen ,hun kunnen je precies vertellen wat het beste voor je paard is , ook als zwemmen niet geschikt zou zijn , ik zelf denk dat zwemmen wel goed is , ik hoor alleen maar goede verhalen over het paardenzwembad. anders kijk je even op hun website www.paardenzwembad.nl

Wasilij

Re: Wat te doen bij kruisbandblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:26

Een kruisband zit in de knie! Niet in de rug!
Volgens mij kun je beter een second opinion vragen aan een dierenarts bij een erkende paardenkliniek. Daar hebben ze de meeste ervaring met kreupelheden.
Zonder een goede diagnose kun je niets beginnen!