Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ninx schreef:Hoe vaak en hoe lang staat hij op stal?

roancka schreef:Ik heb met een kramperig paard Z2 gedressuurd en M gesprongen en er NOOIT hinder van gehad. Ze krampte ook met het achterbeen optillen bij de smid of met uitkabben.
Helaas door peesblessure uit de sport gegaan. Diverse veulens gekregen waarvan er niet 1 hetzelfde vertoonde.
creart schreef:Ik heb een 2-jarige die ook kramperige achterbenen heeft. Ik heb een fysio, dierenarts en ostheopaat er naar laten kijken en die zeggen allemaal: eerst uit laten groeien. Hij is net wat jij omschrijft erg slungelig, ook in zijn manier van lopen. En is erg snel gegroeit. Ik moet wel zeggen dat het naar de hoefsmid gaan wel een probleem is. Zijn achterbenen zijn nauwelijks te doen. Deze smid zegt echter dat wanneer ze onder het zadel komen, het vaak wel beter wordt omdat er dan spieropbouw is. Volgens hem geeft dat tegenwicht aan de ongecontrolleerde bewegingen.
Dus ik wacht maar af!
sjorsie schreef:roancka schreef:Ik heb met een kramperig paard Z2 gedressuurd en M gesprongen en er NOOIT hinder van gehad. Ze krampte ook met het achterbeen optillen bij de smid of met uitkabben.
Helaas door peesblessure uit de sport gegaan. Diverse veulens gekregen waarvan er niet 1 hetzelfde vertoonde.
kreeg je wel commentaar op je staponderdelen of zag je er onder het zadel niets meer van?
Dat doet die van mij ook, mijn smid en mijn DA hadden er nog een discussie over, de smid zei dat kramperigheid alleen maar erger wordt met de jaren, de ander zei dat dat niet zo was. ZIjn tip, elke keer als je langs loop een voet oppakken verder niks mee doen. En ik moet zeggen dat ik nu gewoon zijn hoef vast kan houden zonder gespartel het is echt minder is geworden.. Je kunt je voorstellen dat je met kalkoenen indraaien met zn krampetrekken niet gelukkig wordtCitaat:Ze krampte ook met het achterbeen optillen bij de smid of met uitkabben.
.