weinig voorbeen techniek

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

postbodesiem

weinig voorbeen techniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 13:07

Ik ben vanmorgen met een vriendin naar een paardje wezen kijken die te koop stond. Op zich een leuk dier (ruin, 4 jaar, zadelmak en meer niet) maar ik vond het dier erg kort in het voorbeen om het maar zo te zeggen.
Is er met trainen wat aan te doen dat het dier wat meer voorbeen zou kunnen krijgen of zijn en blijven de gangen zo kort omdat het beestje springen gefokt was?
Het dier is wel goed op de foto.
Graag jullie reacties, mijn vriendin vond het wel een leuk dier, maar ik twijfel over de beweging.

Pytje

Re: weinig voorbeen techniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:08

ligt volgens mij ook aan hoe de schouder is gebouwd. Was die stijl of schuin? Ik denk dat je het met training wel enigzins kan verbeteren (mocht de bouw meezitten), maar helemaal mega ruim zal hij niet worden denk ik.

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 13:30

hij had wel een redelijk stijle schouder, hoe stijler hoe minder beweging?

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:37

eigenlijk wel, doordat hij zo stijl is, wordt hij in de beweging beperkt. Als de schouder schuiner is, dan heeft hij als het ware meer ruimte om te bewegen. heb je misschien een foto?

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 13:44

nee helaas we zijn er vanmorgen geweest en hadden geen toestel meegenomen best stom achteraf Bloos

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:48

ik zou als ik je vriendin was bij nog meer paarden gaan kijken, dan kan ze die mooi vergelijken.(maar dat zal ze wel doen neem ik aan). Wat denk jij dat ze met dit paard doet? Kopen of niet?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:48

In draf valt daar prima aan te sleutelen door het ruggebruik te stimuleren en oefeningen te doen met balkjes e.d.
In galop is dat moeilijk en dat zal nooit een prachtige ruime galop worden. Is het echter verden een fijn dier en wil je er niet direct lichte tour mee rijden oid dan zie ik het probleem niet.
Wel zijn voeten op de foto zetten in dat geval. Korte passen kunnen ook ontstaan door HKO.

debje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 14:19

Ik zet hier even een stipje, want mijn paard die ik nu al meer als een jaar heb, heeft ook best een kort voorbeen. Ik heb er nog niet echt tips voor.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 14:27

ik heb zelf een paard gereden wat ook heel kort liep, maar toch een schuine schouder had. Met hem het ik het opgelost door heel veel voorwaarts te rijden, neus eruit en gang. Verder wat sprongetjes en heel veel tempowisselingen. Bij die was het in een paar weken een heel stuk beter.

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 20:31

Pytje schreef:
ik zou als ik je vriendin was bij nog meer paarden gaan kijken, dan kan ze die mooi vergelijken.(maar dat zal ze wel doen neem ik aan). Wat denk jij dat ze met dit paard doet? Kopen of niet?

Door mijn twijfelt ze Bloos ze wil in ieder geval nog wel even verder kijken naar andere paarden

debje18 schreef:
Ik zet hier even een stipje, want mijn paard die ik nu al meer als een jaar heb, heeft ook best een kort voorbeen. Ik heb er nog niet echt tips voor.

Ik heb even in je profiel gespiekt en zag een draf?foto met het korte voorbeen, niet negatief bedoeld hoor, maar zo'n voorbeen had dit dier ook ongeveer, en dat vond ik persoonlijk kort. Ze wil geen GP rijden maar een M proef is toch wel het streven Knipoog