paard kreupel na buigproef

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

piana

paard kreupel na buigproef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 12:32

Mijn paard heeft sinds een week last van warme hoef en kogel en stukje pees, het rare is dat het niet constant is. Op het moment dat het warm is, is het ook dikker, zit er vocht in. Kan de kogel indrukken. Heb steeds goed gekoeld. Vanmorgen toch de DA laten komen, been was op dat moment niet warm, maar met de buigproef liep ze kreupel . dat is dus een teken dat er wat aan de hand is. We gaan het op de foto zetten, vandaag kon niet meer. Hij noemde wel wat op wat het eventueel kan zijn, atrose of hoefkatrol, maar moet eerst de foto's afwachten. Heeft iemand ervaring met zijn paard die na de buigproef kreupel liep? heb er bij aankoop klinisch laten keuren en toen kwam ze goed door de buigproef heen, dat is nu 4 jaar geleden. Het is het rechtervoorbeen, en rijtechnisch is ze op rechts vrij moeilijk, met inbuigen enzo, mischien heeft het met elkaar te maken. Groetjes sandra

jesito

Re: paard kreupel na buigproef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:02

Ik dacht ook meteen aan artrose want zo is het met mijn pony ook allemaal begonnen en die heeft artrose, maar wacht de foto's even af.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:15

Artrose zou het kunnen zijn. Maar even de foto's afwachten he! Je weet het maar nooit!
En ik wil niet bijdehand of vervelend doen hoor, maar ieder paard heeft een hoefkatrol. Ik denk dat je dierenarts hoefkatrolontsteking bedoelde. Zonder hoefkatrol kan geen paard van zijn plek komen.

piana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 15:12

Judje schreef:
Artrose zou het kunnen zijn. Maar even de foto's afwachten he! Je weet het maar nooit!
En ik wil niet bijdehand of vervelend doen hoor, maar ieder paard heeft een hoefkatrol. Ik denk dat je dierenarts hoefkatrolontsteking bedoelde. Zonder hoefkatrol kan geen paard van zijn plek komen.

ja, bedoel ook hoefkatrolontsteking,,, Bloos maar idd, moet eerst de foto's afwachten, bedankt voor jullie reactie!!

piana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 09:05

Nou heb foto's gemaakt,en de hoefkatrol zag er heel goed uit,geen bemerkingen. Ze had een overgevulde slijmbeurs, en hij heeft zegmaar oude vocht eruit gehaald en nieuwe er in gespoten met ontsteking remmer, nu 10 dagen 2 x per dag 10 min. stappen aan de hand en dan moet het weer goed zijn. Was wel heel opgelucht, geen nare dingen gelukkig. groetjes sandra

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:34

raar dat er geen peesscan is gemaakt?

piana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 09:38

nou, het zat in de hoef, op de kleine volte op de harde grond liep ze rechts om kreupel, en dan is de vraag zit het in de hoef of in de kogel? Hij heeft toen de hoef verdoofd en toen liep ze goed, vandaar foto's van de hoef gemaakt, en daar kwam deze blessure uit, je zag duidelijk het vocht zitten op de foto.

lisjolienbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:17

Nou hopen dat het goed hersteld!

Sterkte en succes!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:19

Babootje schreef:

Inderdaad, het zou niet de eerste keer zijn dat het tóch een peesblessure is...

Diedeldiedom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:33

Hoi,

Bij mijn pony zat de peesblessure ook in de hoef, ook kreupel tijdens buigproef en verder licht onregelmatig. Toen de hoef verdoofd was, liep ze goed. Nu is het gelukkig allemaal weer goed gekomen, veel succes er verder mee!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:48

MD-->BEH

piana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 12:54

Kendra schreef:
Babootje schreef:

Ja, maar toen de hoef verdoofd was, liep ze helemaal goed, andes had ze dan ook kreupel moeten lopen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:57

piana schreef:
M Het is het rechtervoorbeen, en rijtechnisch is ze op rechts vrij moeilijk, met inbuigen enzo, mischien heeft het met elkaar te maken.

Dat heeft zeker met elkaar te maken. Als paarden pijn hebben in het onderste gedeelte van hun been wikkelen ze minder goed af aan die kant en worden ze ook sterker.

Sterkte er mee.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:04

Kendra schreef:
Babootje schreef:

Peesblessure op de diepe buiger kan tot in de hoef voorkomen. Is heel moeilijk te vinden overigens.

Sissy_Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:06

hopen dat het snel beter wordt Lovers
veen sterkte Doei!