Kreupel lopen, knie of schouder?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsedroekje

Kreupel lopen, knie of schouder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 19:03

Hoi,

Mijn arabier heeft in 2006 een peesblessure opgelopen. Haar herstel ging goed, maar had af en toe een terugval. Ze hielt dan vocht vast in haar benen.
Ik heb haar met dat probleem in augustus 2007 overgenomen, en wist van dit probleem af hoor. Ze krijgt nu speciaal beslag en heeft voor mijn gevoel geen last meer van haar pezen (houd geen vocht meer vast naar vestapping). Ik rijd nu gemiddeld 1 keer in de week een uurtje (heel rustig aan).Toch als ze zich verstapt (door onlettendheid) in een uitgestrekte draf/galop) loopt ze na een overgang naar de stap gelijk kreupel en trekt ze met haar hele been en nek. Na 5 minuten op het harde wegdek te rijden gaat het weer een stuk beter met haar, en de volgende dag loopt ze er weer super bij. Ik snap niet waar het plotseling erg kreupel lopen vandaan komt. Verward Ik denk zelf dat het niet meer aan haar pees ligt, maar aan haar knie of schouder. Heeft iemand hier ervaring mee. Eind maart komt Harry Verhoeve haar bekijken en kraken.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Ilse

PBA_

Re: Kreupel lopen, knie of schouder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:53

ik denk toch dat er niet iets helemaal lekker in haar been zit. Goed als je er naar laat kijken

beantsje

Re: Kreupel lopen, knie of schouder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 21:02

kreupelheidsonderzoek, waarbij steeds een stukje verder wordt verdoofd, geeft uitsluitsel.
Schouderkreupelheid komt overigens minder voor dan veel mensen denken.