Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

fjordenbaby schreef:fijn om te weten als ik ze nodig heb weet ik je te vinden.. zijn ze geschikt voor een ijslander van 1.39 m?
, maar toen ik mijn beide paarden kocht en ze daarna toe waren aan een beurt bij de hoefsmid, heb ik gewoon alle ijzers er onder uit laten halen en ze verder ijzerloos door het leven laten gaan. Niks aan het handje. Bij mijn KPWN-er van 16 jaar is wel de smid wat vaker geweest om ze te bekappen, maar bij mijn NRPS-er die ook rondom op de ijzers stond en nu dus ook ijzerloos is, was dat niet eens nodig. ikenindi schreef:hihi, ik moet wel lachen. weer arabesk die gelijk reageert.
) heb ik hem bij de eerste beurt ook meteen van de ijzers af laten halen. En bij hem gaat het prima, hij heeft hoeven van prima kwaliteit en loopt niet gevoelig, ook niet op de weg (waar ik niet zo heel vaak kom, maar toch wel af en toe). Dus ik laat het maar zo voorlopig, en ga ook zonder ijzers met hem starten eind dit jaar (M dressuur). En mijn merrie is pas afgelopen jaar onder het zadel gebracht, en die heeft ook prima hoeven dus die krijgt voorlopig ook geen ijzers. Ik ben helemaal niet tegen ijzers, maar wel als het nodig is en niet vanwege de mode... JollyJumper schreef:Toen ik mijn Jazz kocht stond ie rondom op ijzers. Maar aangezien hij panisch bang voor de hoefsmid is, (heeft waarschijnlijk ooit een klap met een hamer gehad op een plaats waar dat niet hoort )
MariekeA schreef:JollyJumper schreef:Toen ik mijn Jazz kocht stond ie rondom op ijzers. Maar aangezien hij panisch bang voor de hoefsmid is, (heeft waarschijnlijk ooit een klap met een hamer gehad op een plaats waar dat niet hoort )
Zijn er dan ook nog plaatsen waar dat wel hoort???![]()