Welk magneetproduct bij peesprobleem?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snater

Welk magneetproduct bij peesprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 14:49

Hoi,
mijn paard heeft een lichte beschadiging van een pees. Ik weet dat magneettherapie kan helpen. Bij bv de paardendrogist heb je verschillende producten, namelijk:
- een magneetbeschermer, die je omslaat als een tansportbeschermers.
- Dan heb je Van Armadillo een magneetpakket van 2 bandages en 6 magneetstrips die je er zelf dmv klittenband op kunt plakken.
- Van hetzelfde merk zijn er ook magneetstrips, 2 bandjes met klittenbandsluiting.
- En ten slotte heb je van Equilibrium die je ook als beschermer omslaat en daar zitten dan 2 verplaatsbare magneetstrips op.

Iemand ervaring met (een van) deze producten en kan je een advies uitbrengen?

Albert

Re: Welk magneetproduct bij peesprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 10:00

Citaat:
Ik weet dat magneettherapie kan helpen.

Volgens mij geloof je dat magneet-therapie kan helpen.
Het enige dat echt helpt is zorgen voor een goede doorbloeding en dat belemmer je door het aanbrengen van bandages.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 12:20

Mijn paard werd door mijn fysio behandeld met magneetveldtherapie. Mijn merrie werd behandeld voor rugproblemen en de magneetdeken werd gebruikt als ondersteuning/aanvulling. Dit werd gedaan met een deken van magnacare, dit is pulserende magneetveldtherapie.

De producten van armadillo zijn statische magneetveldtherpaie, dit werkt (voor zover ik begrepen heb) langzamer, duurt langer voordat je resultaat ziet en werkt ook minder goed.

Mijn paard heeft nu ook een peesblessure en mijn fysio raadde mij aan om magneetveldtherapie te gebruiken. Wederom als ondersteuning, het is geen wondermiddel!
Zij raadde mij dan wel aan om weer pulserende magneetveldtherapie te gebruiken.

Maar hier op bokt zijn er geloof ik ook al meerdere topics over geweest, ook voor gebruik bij peesblessures.
Misschien dat je daar wat aan hebt?!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:11

MD-->BEH

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:16

Albert schreef:
Citaat:
Ik weet dat magneettherapie kan helpen.

Volgens mij geloof je dat magneet-therapie kan helpen.
Het enige dat echt helpt is zorgen voor een goede doorbloeding en dat belemmer je door het aanbrengen van bandages.

Ja ben het met Albert eens.

De werking van magneettherapie is nooit wetenschappelijk aangetoond.

Je kunt inderdaad beter zorgen voor meer beweging en beter doorbloeding van hoef en onderbeen, dat stimuleert het genezingsproces.

snater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 15:01

Betere doorbloeding probeer ik op verschillende manieren al te bereiken. Het is tevens de beoogde functie van magneettherapie. Ik was trouwens enkel geïnteresseerd in ervaringen met magneetproducten: welke aan te raden zijn en welke niet.

Pulserend lijkt me inderdaad extra goed omdat de trillingen natuurlijk ook licht masseren. Het is echter wel een stukje prijziger...Ik heb trouwens inmiddels de magneetstrips gekocht. Ik ben benieuwd!