Plaatje met overzicht been spieren en pezen gezocht

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MyStar

Plaatje met overzicht been spieren en pezen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 11:52

Hallo,
Mijn paardje loopt sinds gisteren kreupel, er loopt een spier o.i.d. over haar koot heen aan de buitenkant en deze is helemaal dik en warm. Ook de kussentjes van haar hoeven zijn gevoelig. Gisteren was ook de hak gevoelig, en als je aan de achterkant van het been vanaf de hak omhoog gaat met je hand. Maar dat is nu niet meer. Mijn vermoeden is dat ze een klap heeft gehad van een ander paard.

Ik zoek een plaatje waarop de spieren en pezen van het achterbeen van een paard staan met de namen erbij. Heb me rot gezocht op google maar niks fatsoenlijks kunnen vinden. Ik vind de anatomie e.d. van paarden zeer interessant, het is puur om te bestuderen welke spier het zou kunnen zijn.

Kan iemand me helpen? Lachen

Arabesk

Re: Plaatje met overzicht been spieren en pezen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 11:59

ik zal vanmiddag even een foto maken van een grote poster die wij hier hebben hangen met spieren pezen etc erop op.

j_haine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:32

het boek van de gebroeders van nassau heeft wel hele duidelijke foto's en afbeeldingen van eigenlijk alles over het onderbeen van het paard. ook over de annatomie en waar goed hoefonderhoud en beslag aan zou moeten voldoen. ook nog een gedeelte over ziektes en aandoeningen. maar daar is de site beter voor vind ik persoonlijk. maar het boek vind ik echt een aanrader voor iedere paardenbezitter. zou een hoop topics hier op bokt overbodig maken.

het boek kan je bestellen via hun site. http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/fra ... 0index.htm

ik hoop je een beetje verder geholpen te hebben.
ik heb ook geprobeerd om foto's te maken uit het boek maar das niet duidelijk.

het boek heet hoefproblemen.

succes. john.

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:44

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 10:36