bang

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

love_speedy

bang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 22:54

morgen komt om 1 uur de hoefsmid om me pony te beslaan.
Ik weet al een week dat hij komt, maar pas nu ga ik me druk maken over dat de hoeven mischien te kort kunnen zijn.
vorige keer moest ze bekapt worden en toen zei die ook dat het eigenlijk nog niet echt nodig was en dat het makkelijk een paar maanden had kunnen wachten.
zelf vind ik dat ze best kort staat, terwijl andere zeggen dat het meevalt.
zou er wel van balen als het niet kan, want ben aan het oefenen met haar om naar buiten te gaan en het gaat net zo goed.
wanneer is een hoef nou echt te kort weten jullie dat?

groetjes iemand die zijn eigen zorgen maakt!!!

stephanie09

Re: bang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:55

hoezo kan je niet met haar buiten lopen/rijden zonder het te beslaan ? als ik dat vragen mag Lachen

love_speedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 23:01

stephanie09 schreef:
hoezo kan je niet met haar buiten lopen/rijden zonder het te beslaan ? als ik dat vragen mag Lachen

omdat haar hoeven echt heel erg kort gaan worden en gaan brokkelen,we kunnen bij ons in de buurt lekker paardrijden enzo, dus ga veel met haar naar buiten.

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 23:05

oh oke dat zou je inderdaad kunnen doen Lachen
ik weet niet echt wat te kort is maar als haar hoeven zo recht naar beneden vallen lijkt het me wel dat het te kort is . vaak bij de hoef van een paard lopen ze een beetje schuin of schuiner dan dat Lachen ook kan je opletten hoe ze loopt Lachen

love_speedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 23:07

wel raar want weet al een week dat hij komt en nu pas ga ik me eigen er druk om maken, ze lopen nog niet recht naar beneden toe Bloos

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 23:12

dan hoef je je echt geen zorgen te maken hoor Lachen mijn verzorgpaard had altijd dat hij na het bekappen wel even vreemd liep maar dat is snel over Lachen ik kan er veel niet over oordelen ben natuurlijk geen hoefsmid dus je zal het allemaal morgen wel horen Lachen vreemd dat de hoefsmid wel heeft bekapt terwijl hij zei dat het nog niet hoefde Verward ach tjaa ... Tong uitsteken

love_speedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 23:16

stephanie09 schreef:
dan hoef je je echt geen zorgen te maken hoor Lachen mijn verzorgpaard had altijd dat hij na het bekappen wel even vreemd liep maar dat is snel over Lachen ik kan er veel niet over oordelen ben natuurlijk geen hoefsmid dus je zal het allemaal morgen wel horen Lachen vreemd dat de hoefsmid wel heeft bekapt terwijl hij zei dat het nog niet hoefde Verward ach tjaa ... Tong uitsteken

hoe bedoel je vreemd lopen? Vingers aflikken

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 23:18

voorzichtig neerzetten op het harde en op het zachte normaal lopen. het was gewoon wennen voor hem Tong uitsteken

love_speedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 23:20

stephanie09 schreef:
voorzichtig neerzetten op het harde en op het zachte normaal lopen. het was gewoon wennen voor hem Tong uitsteken

okee dan.
dankjewel Haha!

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 23:29

je kan ook zelf zien waarneer het echt tijd is om je paard te bekappen Lachen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 00:30

love_speedy schreef:
stephanie09 schreef:

omdat haar hoeven echt heel erg kort gaan worden en gaan brokkelen,we kunnen bij ons in de buurt lekker paardrijden enzo, dus ga veel met haar naar buiten.

dit klinkt mij eerder in de oren als een probleem met de groei, een gezonde paardenhoef moet een uurtje dagelijks op het harde prima aankunnen. ik zou je iig als tip mee willen geven om hier eens naar te vragen bij je smid. als je paard zo snel problemen krijgt met de hoeven op het harde dan is er meer aan de hand dan alleen een 'snel slijtend' (wat an sich al getuigt van verminderde hoefkwaliteit).

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:56

love_speedy schreef:
stephanie09 schreef:

hoe bedoel je vreemd lopen? Vingers aflikken

Stephanie heeft het waarschijnlijk over mijn paard, maar hij loopt gewoon normaal na het bekappen hoor!!

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:04

Hoezo vindt je trouwens dat ze te kort zijn?
Vaak denken mensen dat hoeven te kort zijn, maar blijkt dat dit dus niet waar is.
Een paard op ijzers hebben geen natuurlijke hoeven de hielen zijn hoog, een natuurlijke hoef daarbij hoort de hiel laag te zijn.
Vaak wordt hierbij gedacht dat de hoeven te kort zijn.
Kijk eens op de volgende website hier vindt je alles over de stand van de hoeven en haal je veel informatie uit.
http://www.hoefnatuurlijk.nl/bekappen/index.htm

love_speedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 00:08

me pony heeft ijzers Haha!
waren helemaal niet te kort, dus ben super blij dat het zo goed ging Haha!

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 23:57

jeeey Haha!