rijden op gras

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beau_luna

rijden op gras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 16:27

hallo , is het mogelijk om op gras te rijden?
tuurlijk niet als heeft geregent , maar als de grond droog is , des noods met kalkoenen?

gr beau

_Eveline

Re: rijden op gras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:28

Tuurlijk kan dat. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:29

ja hoor. geen probleem als je paard zonder hoefijzers staat kan het ook als het nat is (wel wat rustiger aan doen) staat hij op ijzers. dan zou ik er kalkoenen onder doen.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:29

Ja, dat kan hoor!

Als hij op ijzers is zou ik er wel stiften in draaien.. Knipoog

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:47

Inderdaad kan het.. vooral als het een mooie droge harde ondergrond heeft, dan blijft het paard prima er op staan. Knipoog

JenniferHui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:56

Kan wel !! Ik heb het heel vaak gedaan met mijn Verzorgpony en het paard van mijn Vriendin !

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:58

mijn paard heeft ijzers en kan ook zo prima op gras rijden zónder kalkoenen ofzo als het nat is.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:00

Dat kan zeker, gras veert (of is het met een d?) goed mee, dus ik denk dat je het kan vergelijken met een rijbak van zwart grond.

Als het gras nat is zou ik wel kalkoenen of stiften indraaien.
Om uitglijden en blessure's te voorkomen. Knipoog

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:02

Ik rijd altijd op gras..
WE hebben paarden met en zodner ijzers.. alles gaat op gras..
Een paard zoner ijzers loopt makkelijker op nat gras.
Zelfs met sneeuw of bevroren grond rijden we even.. Ook al is het maar een kwartiertje stappen. Even voor de beweging en spieren spoel te houden.
We doen er geen kalkoenen of wat dan ook onder tijdens het rijden.
de bak.wei is nu wel een beetje vertrapt, maar dat komt dalijk weer helemaal goed in de lente.
Dat stukje wei is speciaal afgezet op bak voormaat met houte omheining. Daar staan ze overdag niet te grazen. dan gaan ze in een andere wei. Tenzij t gras daar erg hoog wordt.. gaat er een keer een paardje in om het bij te snoeien.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 22:38

ik rijd regelmatig op gras, mijn dieren staan nu niet op ijzers en er is niets aan de hand, uitglijders hebben we nooit. toen Faram voor op ijzers stond (kunststof, met profieltje dus), merkte ik totaal geen verschil.

in de wei kan een paard ook prima uit de voeten, dus met een ruiter die hem niet stoort in zijn balans moet dat niet anders zijn.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:03

In de zomer/lente/herfst rijden wij altijd op gras. ( we hebben geen bak) En dat ging tot nu toe prima. Nu weet ik het niet omdat hij sinds kort hoefijzers heeft en ik in de wei waar ze nu staan niet ga rijden omdat ik dan de hele wei kapot rijd

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 08:56

Ik rij ook regelmatig op gras, met en zonder ijzers. Alleen met ijzers oppassen dat je niet in draf of galop in eens een scherpe bocht maakt. De bocht netjes voorbereiden, dan is er niets aan de hand

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 08:59

ik rijd ook meestal op gras, ons weiland ligt wel vrij laag dus dat is wel snel nat, maar verder als het wat droger is kan het prima!

Boxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:42

Hier rijden we ook gewoon op het gras. Wel staan ze allebei zonder ijzers.
Toen mijn paard nog ijzers had, reed ik ook wel op gras. Wel lette ik dan een beetje op met scherpe bochten e.d. Dus meer met beleid rijden zeg maar.

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 15:55

Waarom zou dat niet kunnen?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 15:57

idd, waarom niet? er worden zelfs wedstrijden op gras gehouden... en ze maken ook de gekste bewegingen in een wei...

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:02

ik rij altijd op gras, want ik heb geen beschikking over een bak Lachen Ik rij zonder ijzers en mijn paarden zijn nog nooit op hun plaat gegaan, ook niet als het land nat is.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:24

ik rij ook op gras, ook als het net heeft geregend, maar dat is gras wat op een buitenbak (zand dus) is gaan groeien, en dit is heel erg droog, en niet heel dichtbgroeit. Mijn beide paarden hebben ijzers.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:55

ik rijd met nat weer op gras gerust maar niet te hard al neem ik gerust een galopje

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:18

Ik rijd ook gewoon op gras hoor..Gaaaap en als het nat is ga ik of naar buiten of in de bak rijden bij de buren maar het gras bij ons is zeer goed te rijden heb er daarom ook geen problemen mee

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:21

Ik heb afgelope herfst zelfs een keer een springparcoursje in de wei opgezet en die gesprongen. M'n paarden staan zonder ijzers en het was droog buiten, het ging allemaal super goed. Helemaal niet glad ofzo.

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:30

Ik heb afgelope herfst zelfs een keer een springparcoursje in de wei opgezet en die gesprongen. M'n paarden staan zonder ijzers en het was droog buiten, het ging allemaal super goed. Helemaal niet glad ofzo.

Dat heb ik ook mijn paarden staan ook niet op ijzers en zo kan ik dus super goed in de wei rijden het rijd best fijn hoor..Haha!
alleen als het heeft geregent kijk ik wel uit want ga dan alleen maar even stappen en dan naar buiten toe of in de bak bij de buren maar ik heb er zo geen problemen mee met in de wei rijden

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:47

Tuurlijk kan dat! Haha!

Paarden (bij nat gras) met ijzers wel even kalkoenen in draaien, geen probleem. Lekker rijden! Haha!

Guinness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 10:22

Wedstrijden zijn toch ook bijna altijd op gras? Lijkt me logisch dat dat kan. Waarom niet?

Als je ijzers hebt áltijd kalkoenen/proppen indraaien. Heel veel mensen zeggen dat dat alleen bij nat gras moet, maar bij droog gras ook.

Ik heb zelf altijd wedstrijden gereden en het maakte niet uit wat voor gras het was, altijd kalkoenen/proppen gebruiken. Voorkomen is beter dan genezen