Hoe vinden jullie deze pony lopen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Hoe vinden jullie deze pony lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 20:09

Heb soraya zondag even gelongeerd.Maar vind haar zelf achter nogal kort lopen.Korte pasjes.
Filmpje is helaas door het uploaden nogal onduidelijk geworden. Maar misschien kunnen jullie er toch iets mee?

Ze is eind vorig jaar begin dit jaar spierbevangen geweest en mag nu gaan opbouwen.Maar naar mijn idee loopt ze toch niet helemaal lekker? Of denk ik dit nu maar gewoon omdat ik er zo op let ?

Afbeelding

Kenzo

Re: Hoe vinden jullie deze pony lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:07

Ik zie eigenlijk alleen maar een paardje dat niet goed voorwaarts is. Aan je hulp te horen moet je haar ook in draf houden met de stem en ik zie dat ze een aantal keer bijna in stap valt. Ik zou haar actiever laten lopen en denk dat het achterbeen dan ook meer gaat doen.

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:02

Het ziet er naar uit dat ze niet helemaal lekker uitkomt op dat kleine rondje met ongelijke bodem.. Je zou haar eens een grotere cirkel kunnen laten draven, actief houden, van voren misschien iets losser, en op een vlakkere bodem. Dan kan je pas iets zien. Nu is ze alleen maar bezig met waar ze haar voeten neer kan zetten lijkt wel...

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 17:05

De bodem is daar juist vak..Ze kon grotere rondjes maken maar dat wilde ze dus niet.ze kwam steeds naar binnen.Maar moest het dus filmen en kon dr zo niet goed naar buiten krijgen.
Ze was hiervoor echt mega druk..racen en gek doen..Maar dat mag ze dus niet omdat ze moet opbouwen omdat ze spierbevangen is geweest.
Heb haar ook maar een paar rondjes aan de longe gehad

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:09

Je verteld er niet bij of dit de eerste keer weer was dat je ging longeren. Dan ben ik het helemaal eens met SpikyBleu, dat je een paard dat net spierbevangen is geweest, niet op een ongelijke bodem hoort te longeren. En een weiland is eigenlijk altijd ongelijk.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 17:14

Kan haar toch ook moeilijk midden op de weg gaan longeren Clown
De wei waar ze overdag regelmatig inloopt is ongelijker dan dit.
De wei was hier ook gewoon netjes droog en niet glad oid.

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:15

Arabian_Girl schreef:
Heb haar ook maar een paar rondjes aan de longe gehad

Het paard is herstellende, en is dus ook nog niet losgewerkt in die paar rondjes, dan kan je zowiezo niet goed beoordelen hoe het paard beweegt. Op een klein rondje neemt een paard inderdaad kleine stapjes, omdat ie anders over zn eigen benen struikelt Koe en het weitje vind ik er niet vlak uitzien..
Misschien kan je haar beter even niet longeren, maar gewoon stappen over het harde voor je dit van haar gaat vragen.
Sterkte met je paardje!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 17:23

Hoe ze zo loopt met dr achterbenen loopt ze op het harde ook. Vond haar erg kort lopen van achter eigenlijk.
Heb eerst met haar zo gelopen in de wei en daarna pas aan de longe omdat ze echt hyper was.
Dit opbouwen zo is volgend DA advies. Ze is echt te druk om er veilig mee over de weg te kunnen.Ze trekt dan behoorlijk en springt steeds opzij tegen je aan omdat ze ineens van alles moet schrikken.Daarom ga ik er nu niet de weg mee op.
Maar heb dat wel 2 x per dag 10 min gedaan en mocht dit nu verder uitgaan bouwen aan de longe met stukjes draf.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:29

Als het mijn paard zou zijn zou ik er ,nog,niet mee aan het werk gaan.Volgens mij loopt ze nog niet goed achter.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:30

Arabian_Girl schreef:
De bodem is daar juist vak..

Ik wil niet flauw doen..maar ik zie op het filmpje een alles behalve vlakke bodem..

Is er niet een stukje land wat je mag gebruiken om te longeren? Waar bijvoorbeeld geen paarden op lopen?

Of dat je misschien in de bak kan..in de buurt?

Ze lijkt idd niet helemaal fris te lopen, maar dat is op zich niet zo vreemd, gezien haar voorgeschiedenis.
Misschien toch iets te snel opgebouwd? Dat zou natuurlijk kunnen.
Misschien toch nog even op rust?

Kun je haar niet bijv aan de hand over de weg stappen?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:35

Ik zie alleen maar een wat stijf paard dat een paar weken niet veel heeft gedaan. Maar mijn vraag, was het de eerste keer, heeft eigenlijk meer te maken met het bijzetten wat je doet.
Laat een paard dat spierbevangen is geweest eerst even in zijn eigen houding lopen en als de spiertjes weer een beetje gewend zijn na een paar keer, ga er dan pas iets aanhangen.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:38

nee, dit paardje loopt echt niet lekker, maar ik vraag me af waarom je haar gelijk zo diep laat lopen, terwijl ze nog helemaal niet goed draagt....zo is het te zwaar ! Geef haar iets meer lengte , neus niet onder de schouder maar op schouderhoogte tot ze wat soepeler wordt en duidelijk meer gaat dragen !!!
Juist de startfoto van het filmpje laat duidelijk het probleem zien !
Het is veel beter om eerst op rechte lijnen te werken en dan af en toe een volte tussendoor tot ze losser is, zodra er lengte en ontspanning in de spieren komt en ze beter draagt zal ze ZELF over de rug erin zakken, destemeer kracht in de achterbenen, destemeer lengte en ontspanning, gymnastiseren dus , maar ook stevige wandelingen (marcheren), opbouwend natuurlijk !
Geef de spieren de tijd om te revalideren, verzuring kunnen spieren onherstelbaar beschadigen , hier moet je voorzichtig mee zijn, ook wat voer betreft !

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 17:40

Op dit stuk lopen geen paarden en het is toch echt wel vlak en niet glad.Ga niet op een stuk wat glad is en vol hobbels longeren.
De laatste week van december was ze spierbevangen geworden. Naja ze zat iig tegen spierbevangen aan.
Een bak is hier niet in de buurt.En zoals ik dus ook al zei kan ik er niet mee over de weg op dit moment.Dat is echt vragen om problemen.
Vanaf het begin moest ik 2 x per dag 10 min stappen met haar op de weg. en mocht ze niet teveel op de wei als ze gek ging doen.Ze staat nog steeds niet zoveel op de wei als ervoor.

Het lijkt me niet dat ik te snel heb opgebouwd want ze moest gelijk dus al die 2 x 10 min stappen en ze doet meer dus echt niet nu.Af en toe wat kleine stukjes draf erbij maar ook niet meer als op het filmpje staat.Verder stapt ze alleen.

Geef haar nu homeopatische druppels bij.Misschien dat het hier wat beter van gaat. Vind haar behoorlijk kort lopen. Misschien toch maar even de DA terug laten komen anders.

Aan de longe was het de 1e keer.Maar ze heeft meer dan deze paar rondjes ook niet gedaan. Heb die stiek er even aan omdat ze helemaal uit dr dak ging en met dit eraan doet ze dat niet.Heeft alleen deze paar rondjes vast gezeten omdat ze dus niet zo druk mag doen.Ze kon dr hoofd hiermee gewoon hoog doen zonder druk.Maar deed ze niet.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:53

Tja...jou paard...ik zou het anders hebben gedaan.
Als ze n.l wel uit haar plaat was gegaan met deze bijzet eraan, dan had je misschien een groter probleem gehad.
Nogmaals...de kwaliteit van je filmpje is erg slecht en op bijna al dit soort filmpjes lijkt een paard bijna kreupel te lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:57

Eerlijk gezegd vind ik de pony achter echt niet goed lopen. De bodem lijkt mij dan wel weer mee te vallen.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:59

Ik denk dat ze niet meer zo kort loopt als je dr door laat lopen. Bij t eerste gedeelte, toen je zei 'draf' jee toen dacht ik echt wanneer komt in godsnaam die zweep tevoorschijn, duurde echt meer dan een half rondje voordat ze begon te draven. Ze valt telkens terug, en eigenlijk het hele draf gedeelte lijkt t of ze ieder moment gaat stappen. Dus ik zou zeggen, hup aan het werk met de pony. De hulpteugel vind ik trouwens prima!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:36

JessicaD88 schreef:
Ik denk dat ze niet meer zo kort loopt als je dr door laat lopen. Bij t eerste gedeelte, toen je zei 'draf' jee toen dacht ik echt wanneer komt in godsnaam die zweep tevoorschijn, duurde echt meer dan een half rondje voordat ze begon te draven. Ze valt telkens terug, en eigenlijk het hele draf gedeelte lijkt t of ze ieder moment gaat stappen. Dus ik zou zeggen, hup aan het werk met de pony. De hulpteugel vind ik trouwens prima!

Waarom zou ze niet willen lopen?
Het paardje is spierbevangen geweest;Een zweep zou ik achterwege laten in dit geval.En indedaad de bijzet eraf.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 19:49

De stiek zit er aan omdat ze anders dr hoofd omhoog doet en steeds bokken wegschoot. Maar ze kan dr hoofd een stuk hoger dan als ze zou willen.
Longeer eigenlijk nooit met zweep. Longeer haar zowiezo eigenlijk niet veel.Vind ze niet bepaald leuk Clown Maar nu zat er even nix anders op

knuffelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:31

Als ik zo de opname bekijk dan zit de atlas opslot weet je waar de atlas zit ? dat is het botdeel achter de oren ook wel het nekbot.
Als je de atlas nou eens elke keer dat je er bent 5 minuutjes masseerd van boven naar beneden met je handpalmen en duimen heel lichtjes dan zul je zien dat ze op een gegeven moment gaat ontspannen dan ga je met je handpalmen langs de hals en masseer je de onder hals spier aan bijde kanten en waarschijnlijk zal ze eerst protesteren maar op den duur gaat ze ook dat lekker vinden en zo ga je haar hele lichaam af.

Zet haar ook op de soulmate-nutrition.nl 2G dat is een volledig supplement en ik kan je verzekeren dat ze daar na een week of 3 helemaal gaat opknappen ik heb mijn paard v/d bodem af helemaal weer opgelapt met massage en soulmate en cytek ijzers.

Als je weer gaat rijden en haar weer behoorlijke inspanning gaat vragen ga dan eerst naar de DA en bestel daar Lactonase dat is speciaal voor paarden die spier verzuring hebben gehad je geeft dat 3 uur voor de rit en dan krijgt je paard geen last meer van verzuring.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 21:30

Oke thanx voor de tips.
Ze is een hele tijd terug bij eric laarakker geweest en die heeft idd net achter dr hoofd een vervel oid recht gezet..en dr SI was ook niet goed toen.

Kan je dat supplement ook in de ruitershop of Da ofzo kopen? heb er nog nooit van gehoord eigenlijk

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 21:40

ik heb even gekeken en naast dat ze achter inderdaad wat kort loopt loopt ze met binnenvoor ook echt niet goed....
en ze houdt zich ook wat strak in de bovenlijn, kan wel kloppen met je spierbevangen verhaal,ik denk dat ook haar bilspieren gevoelig zijn?

in elk geval dat elastiek er af Knipoog

laat haar voldoende voorwaarts stappen. wissel in de stap ook van tempo, wat sneller en wat langzamer.
ga dan pas aandraven, wissel hierin ook van tempo.
sluit af met 2 rondjes galop en wissel dan van kant.
even 2x wisselen en dan ophouden Haha!

even geen elastiek, laat haar eerst langer worden in de passen, de stiek houdt altijd wat tegen he?

mijn advies;

stappen,tempowisselingen en om de dag een minuut of 8 longeren in totaal.
pas na een week ga je wat draf erbij vragen.
na nog es 2 weken bouw je uit met aan het einde wat galopperen, loopt ze dan beter kun je eventueel een elastiek er aan doen.
dat uitbreken en wegrennen zal gekkigheid zijn,laat haar verplicht stappen.

balkjes draven zou ook heel goed voor haar zijn denk ik?

ik ben geen supplementen mens, goede opbouw en verstandig nadenken scheelt een hoop Knipoog

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 22:25

ALs ze zonder stiek oid dr hoofd hoog doet en dan dr rug wegdrukt als ze drukker wordt maakt dat nix uit ?

Zal over een weekje weer eens op gaan bouwen en kijken hoe dat gaat..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:06

hmm als een paard teveel energie heeft gaat dat hoofd omhoog en drukt het de rug weg toch?
denk dat je haar dan eerst even moet laten gaan en daarna terug moet vragen in stap?

ik weet niet hoor maar da tis mijn idee er van

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 15:47

vind het paard erg inhouden met lopen ook omdat ze traag reageert op je hulpen maar dat kan begrrijpelijk zijn. Het paard is dus nog niet klaar om te draven lijkt zo te zien en houd achter bij het kruis wat vast

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:29

Zoals ik ze loopt ze wel goed, alleen te weinig voorwaarts idd. Heb je geen longeerzweep bij de hand (zie op het filmpje iig geen zweep). Misschien dat je die erbij kan houden, dat ze sowieso meer voorwaarts is.
Voor de rest vind ik der wel goed lopen.