Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

splash1999 schreef:een vriendin van mij met een draver met HKO 4 loopt endurance klasse 4 en gaat dit jaar voor de 160 km.
Cowgirl schreef:splash1999 schreef:een vriendin van mij met een draver met HKO 4 loopt endurance klasse 4 en gaat dit jaar voor de 160 km.
Maar die loopt vast niet kort en stijf![]()
Als mijn paard zo zou lopen zou ik zeker niet naar het bos en duin gaan...dat is gewoon enorm zwaar.
alleen een strand ritje zou misschien nog kunnen maar dan heb ik het wel over alleen stappen op de hardere gedeeltes.
Verder heb ik veel paarden gezien die opknapte (incl mijn eiges) van de methode die antoine de bodt handhaaft. Misschien iets om je wat verder in te verdiepen en eens een proefles nemen.
unamie schreef:Kijk eens op deze site http://www.hoefkatrol.com
paarden kunnen enorm verbeteren, simpel door recht te richten
Willekes schreef:Hoi,
Ik heb een algemeen vraagje: paard met diagnose HKO 3 en een 4tje: kan je daarmee nog naar bos/strand? Paard in kwestie loopt wat kort, is stijf. Ruiter is een beginnende recreatieruiter. Rijdt voornamelijk rechtuit. Zooltjes onder de voorhoeven. Kan een paard met een dergelijke constatering nog met een ruiter wekelijks rijden in het bos en op het strand?
Ik weet dat er gevallen bestaan, dat het mogelijk is. Zou graag wat algemene info willen over mensen die een paard met HKO hebben?
Hoe en wat rijden jullie je paarden nog (ik heb het HKO topic al doorgelezen).
Willeke
Apple schreef:Ken paarden die juist met regelmatige strandritten goed opknappen. Lekker rechtuit rijden, alleen naar het strand als het laag water is (hard strand).
?!