Merrie plots kreupel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zwelgje

Merrie plots kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 09:22

Ik rijd sinds een aantal maanden een 9-jarige merrie van Numero Uno. Is MII gestart en het is de bedoeling dat ik haar vanaf april in het ZI ga uitbrengen.
Door drukte met het werk had ik haar al een aantal dagen niet kunnen rijden en heeft ze in de wei gelopen. Afgelopen vrijdag had ik eindelijk weer tijd en was ze erg heet met rijden, beetje rennerig. Maar dat is normaal na een week vakantie vieren Knipoog Ze liep eigenlijk best wel lekker maar toen ik linksom een beetje contrastelling vroeg en haar weer recht maakte had ik het gevoel dat ze een pasje onregelmatig liep. Maar dat was ook meteen weer weg, ik weet het zelfs niet eens zeker (ben nogal een miepje en ik voel elke scheet).
Daarna nog een dik halfuur getraind, lekker laag over de rug en veel overgangen en ze liep hartstikke fijn. Daarna heeft ze nog zeker 5 uur in de wei gelopen en heeft ze zoals altijd wel even lopen gekken Knipoog Maar ze liep 100% goed. Als ik ze in de wei zie sjouwen dan kijk ik altijd.
Zaterdag zou ik dan even een proef gaan oefenen met S&T en vanaf het moment dat ik erop stapte voelde er iets niet helemaal goed. In stap niet helemaal regelmatig leek het wel. Ik ben aangedraafd en ze voelde wat stijf maar kon de vinger er niet op leggen. Ik voelde wel meteen een onregelmatigheid. Gelukkig was mijn lezer erbij en ik vroeg hem ook mee te kijken. Dus ik met lange teugel door de baan, linksom en rechtsom maar hij zag niks en ik voelde ook niks meer…heel stom. Toch maar weer gaan stappen met het idee iets langer los te stappen.
Toen ik aandraafde was ze meteen echt kreupel, er was ook echt geen twijfel meer.
Afgestapt en aan de hand gekeken en zowel op de harde als zachte ondergrond kreupel (ze valt iets meer op rechts zeg maar).