paard geen conditie meer naar osteopaatbehandeling

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

paard geen conditie meer naar osteopaatbehandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 13:18

zoals de meeste weten is mijn paard 2 keer behandeld door een osteopaat (margritta holtman) waar ik veel verschil van merk ,geen verzet meer weer hals kunnen strekken wat hij nooit kon,moeilijk in de aanleuning,rug niet willen ontspannen,nauwelijks stelling kunnen vragen,bokken,enz wat allemaal opgelost is nou
nou ben ik het rijden dus weer aan het oppakken waar hij erg moeite mee heeft,hij is niet voorwaarts,moeite met spieren gebruik vraag je wat is hij ook zo moe en valt weer in stap terug,houdt het rijden nauwelijks meer vol,hij heeft erg moeite met de achterhand gebruik wat hij nooit kon is nou weer goed maar vind hij erg moeilijk en kost hem echt energie

wie herkent dit ook na een osteopaatbehandeling? en wat doen jullie eraan,zodat de conditie weer terug komt.hoor het graag
volgens margritta mocht ik alles weer oppakken nou..

SkyMarian

Re: paard geen conditie meer naar osteopaatbehandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 14:54

Ik herken het volledig. Mijn paard had de blokkades ws al heel lang en is nu 2 maal met succes behandeld.
Vergeet niet dat zijn spieren, botten, pezen, gewrichten nog niet gewend zijn aan de nieuwe situatie. Die staan gericht op de oude vorm.
Het kost ontzettend veel tijd om dit weer op te pakken. Ik ben nu na de 2e behandeling al weer 3 maanden aan het opbouwen en vaker dan 3 x pw 20 minuten loopt hij nog niet. Dit allemaal aan een lange teugel om hem ook de ruimte te geven zich aan te passen.
Bij mijn paard telt ook mee dat hij zoveel pijn gehad heeft dat hij het rijden ook direct in relatie met pijn legt.
Ik heb na 2 maanden overlegt met marielle (collega van margritta) en die kon alleen maar beamen door het met heel veel rust en beleid op te pakken. Vaak wil de eigenaar toch te snel. Er gebeurd heel veel in het lijf en kost echt tijd om te verwerken.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 16:29

sjakie schreef:
Ik herken het volledig. Mijn paard had de blokkades ws al heel lang en is nu 2 maal met succes behandeld.
Vergeet niet dat zijn spieren, botten, pezen, gewrichten nog niet gewend zijn aan de nieuwe situatie. Die staan gericht op de oude vorm.
Het kost ontzettend veel tijd om dit weer op te pakken. Ik ben nu na de 2e behandeling al weer 3 maanden aan het opbouwen en vaker dan 3 x pw 20 minuten loopt hij nog niet. Dit allemaal aan een lange teugel om hem ook de ruimte te geven zich aan te passen.
Bij mijn paard telt ook mee dat hij zoveel pijn gehad heeft dat hij het rijden ook direct in relatie met pijn legt.
Ik heb na 2 maanden overlegt met marielle (collega van margritta) en die kon alleen maar beamen door het met heel veel rust en beleid op te pakken. Vaak wil de eigenaar toch te snel. Er gebeurd heel veel in het lijf en kost echt tijd om te verwerken.

heb je een pb gestuurd!~!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:57

Mijn merrie heeft het ook. Minder conditie, maar wel veel loperiger dan ze was. En aan de ene kant moet ik soms wat door vragen, maar aan de andere kant doet ze dingen veel makkelijker.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 00:12

Dennis schreef:
Mijn merrie heeft het ook. Minder conditie, maar wel veel loperiger dan ze was. En aan de ene kant moet ik soms wat door vragen, maar aan de andere kant doet ze dingen veel makkelijker.

is jouw merrie ook behandeld dan door een osteopaat zoja hoevaak dan..gr emaartje Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:13

Mijn merrie is 1x behandeld door een osteopaat.

Een andere merrie die ik op stal heb is 2x behandeld, maar die had van te voren al geen conditie. Die heb ik als 13 jarige van de zomer groen bij de fokker vandaan gehaald. Maar heeft hier op het land een klap gehad waardoor ze redelijk in puin lag.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 10:47

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe vast je paard zat.
Blokkades in het lichaam hebben invloed op alles, dus ook organen. Als de blokkades weg zijn dan heeft het lichaam tijd nodig om hieraan te wennen.
Uit eigen ervaring weet ik dat je daar heel lang last van kunt hebben.
Gewoon rustig aan verder trainen. Kijk en luister naar wat je paard aan kan. Ik zie dat in Beek woont, het Montferland is ideaal om lekker een staprit te maken, door alle heuvels worden ze daar bijna vanzelf sterker. Daarnaast lichte training, alleen basis en dan zou je toch verbetering moeten kunnen merken.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 15:36

gisteren weer gereden,en merk best veel verschil door de behandelingen,hij ontspant veel gauwer,wat me alleen opvalt is dat als je begint met draven of je bent aan het draven de eerste 5 min heeft hij echt de oren in de nek en wil gaan bokken,daarna is het over na die 5 min en loopt hij echt fijn,de galop gaat ook al steeds beter alleen op de linkerhand met longeren kijkt hij naar buiten,andere hand niet,hij is echt bezig met veranderen..

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:32

Misschien voelt het nog vreemd voor hem om aan te draven, als hij altijd wat voelde met draven en nu niet meer dan vindt hij dat vreemd. Wel fijn dat het in positieve zin verschil maakt.
Het veranderen kan soms wel een paar maanden duren, zo veel kan er in het lichaam veranderen doordat er blokkades opgeheven zijn.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:26

mijn paard is ook behandeld door margritta holtman en ze vertelde toen dat hij eerst anders kon aanvoelen. bv alsof het voelt alsof je op een dronken paard rijdt ,dat heeft aleemaal te maken met de veranderingen in het lichaam . gewoon weer rustig opbouwen elke dag ietsjes meer en dan is je paard er weer!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:31

Mijn merrie is 2x behandeld en beide keren moest ik daarna een week rust geven 9allen paddock, weidegang) zodat het lichaam alle afvalstoffen goed kan afvoeren. Daarna weer heeeel rustig beginnen. Misschien is er bij jouw paard veel gebeurd in zijn lijf door de behandelingen en kost de afvoer daardoor ook meer tijd. Als je hem dan te snel weer oppakt kan die afvoer niet goed plaatsvinden.

Je kunt overigens het beste je osteo nog eens bellen om te overleggen, die weet immers precies wat ze heeft gedaan en wat de gevolgen zullen zijn!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:38

Margritta komt ook regelmatig bij ons langs. Soms voor een behandeling van een van de beestjes, maar ook voor een "onderhoudsbeurt" zeg maar. Het resultaat is altijd prima!! Duidelijk verschil voor en na de behandeling. Na de laatste behandeling was onze 5-jarige ruin wel verbeterd in de klachten die hij had, maar onder het rijden voelde hij aan als een plank. Dus maar weer even stil gezet. Hij maakte ook een ongelukkige indruk, kortom, niet goed.
Contact opgenomen met Margritta, maar die kon toch niet eerder wat doen dan de al geplande afspraak. Uiteindelijk heb ik nog een adresje waar ik wel eens naar toe bel als ik het echt niet meer weet, en zij gaf het advies om ander voer te geven. Nu krijgt hij Hartog Conceptkruidenbrok en na een week is het al een heel ander paard. Het scheen dat hij met zijn andere voer zijn afvalstoffen niet goed kwijt kon. Hoe dan ook........ het lijkt hier door Margritta, en door ander voer weer helemaal goed te komen.
Voor het telefoonnummer van onze "voeradviseuse" stuur maar een pb.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:17

Ik heb wel idd hetzelfde gedaan als texelse. Elke keer gecheckt of zijn ratsoen nog toereikend was. Zo niet ging er wat bij of af. Inmiddels heeft hij een mooie stabiele onderhoudsdosis.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:38

Ik hou dit ook een beetje in de gaten. Mijn paard is gisteren behandeld en het lijkt me goed deze tips mee te nemen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:38

Mijn ervaring was vooral 'gun het allemaal heel veel tijd' Lachen

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:57

Voor en/of na een osteopathie behandeling kun je het beste ook de spieren eens aan (laten) pakken door iemand van www.happy-athlete.nl
Je voelt daarna een wereld van verschil Ja

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:55

heb je ook naar je zadel laten kijken? Kan best zijn dat doordat hij losgemaakt is, zijn zadel niet meer goed ligt en hem beperkt.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 23:54

het gaat allemaal al weer stukken beter met hem,en het zadel is oke...ze komt eind maart nog een keer langs om even te checken en nou rustig weer aan de gang om de conditie op te bouwen

yvonne101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 13:39

hallo,

wie weet er een goede osteopaat in noord limburg? wat kost een behandeling ongeveer?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 22:36

mijn dieren zijn ook behandeld door margritta, ik laat ze eens per jaar nakijken en nu is het net een dikke week geleden. Faram loopt prima, is helemaal zichzelf. Flicka heb ik nog niet weer aan het werk gehad, vorig jaar had zij zéker twee weken rust nodig om goed te herstellen, van één heel klein dingetje aan de lendenwervels. vorig jaar herstelde Faram net zo snel en gemakkelijk als nu na de behandeling.

Snatje is vorig jaar ook gedaan, die had enórme spanningen in zijn lijf, opgewekt door stress en dat kon hij dus niet meer loslaten. na de behandeling zijn alle klachten vrij snel verdwenen en ook nooit meer teruggekomen.

ik ben iig erg tevreden, maar ik ben er ook bekend mee dat sommige paarden meer moeite hebben met het herstel dan andere. ik zou gewoon even contact opnemen met margritta hierover.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 23:31

heb inderdaad weer contact met margritta gehad voor de laatste behandeling de derde,ze komt 4 maart weer bij my way,maar mijn paard is al erg veranderd,dit had ik veel eerder moeten doen..