Kreupel???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oOoKellyoOo

Kreupel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 12:02

In het weekend trok ze een beetje met haar been. Ik dacht nou stop maar met rijden en stap aan de hand.
Verder heb ik haar rustig laten staan en twee keer per dag gaan stappen aan de hand. In de stap zie je niks en onder het zadel voel je ook niks. Ik dacht , misschien heefd ze zich vertrapt op de wei. Gister weer het het zadel op gedaan, eerst een tijdje gestapt aan de losse teugel. Daarna rustig aandraven en daar begon het. Het leek als of ze door het been zakte maar niet bij elke stap. Ik dacht oh komt misschien dat de bak wat zacht is. Dus ging ik vooraan daar is het mooi stevig maar daar gebeurde het zelfde linksom en rechtsom. In de stap is er niks te voelen ook geen stijfheid. Ik heb net met haar weer aan de hand gestapt dat ging goed. Maar zodra ze draaft dan 'mankt' ze .

Ik ga zowiezo morgenvroeg de DA bellen.

Eerste instantie dacht ik dat ze zich verzette omdat ik haar meteen ging rijden voor dat ze dr hooi op had, maar zo doen we dat meestal. En dat ging altijd goed.
Weet iemand wat dit kan zijn?

Alvast bedankt

oOoKellyoOo

Re: Kreupel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 12:03

Volgens mij heb ik het verkeerd gezet.
verplaats maar

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:05

Heb je al gekeken hoe ze op het harde rechtuit stapt en draaft?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:05

Ik heb even getemd Lachen

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 12:33

Op herde stapt ze ook goed draven heb ik nog niet gedaan, Ben bang dat ze zich dan helemaal verstuikt, Maar ik zal het dalijk toch eens proberen.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 20:49

IK heb vanmiddag nog met haar over het harde gedraafd maar er is niks te zien. Morgen leg ik wer het zadel erop en kijken of ze dan nog stteds niet goed loopt.

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:06

Heb je de dierenarts al gebeld?? Misschien kan die wel wat vinden wat jij misschien over het hoofd ziet... probeer vooral ook als je het zadel erop legt eerst goed (overdreven goed) in te stappen voordat je begint met draven.. veel sterkte ermee

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 08:25

--> BEH

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:26

als ze alleen kreupelt met een zadel op haar rug, heb je kans dat het zadel niet goed ligt, wat pijn veroorzaakt en wat ze uit in kreupel lopen. iig da maar even bellen en het zadel laten controleren door een goede zadelmaker.

Ramarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 21:56

ik heb dat ook gehad met mijn paard..zowel op harde als zachte ondergrond..alleen deed hij het ook zonder zadel op..bij mij was de oorzaak dat ie een verkeerde wormkuur had gehad die niet effectief genoeg was..daarom veel afviel en daarom bijna tot niks meer van spiermassa had..en daardoor issie kreupel geworden..heeft n paar weken op rust gestaan..andere wormkuur gehad..en dubbel voeddingsschema

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 10:16

Ik heb haar tot nu toe alleen nog gelongeerd, dat gaat gelukkig goed. Ze loopt dan mooi soepel. Ik probeer vandaag of morgen nog eens met het zadel, als het dan weer zo is pak ik eens een ander zadel.
Zou het ook kunnen dat ze zich stoort aan de singel ivm haar wintervacht, dat het trekt?

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 11:16

dat zou kunnen, voordat je opstapt moet je dan even de voorbenen optillen en even naar voren trekken. dan wordt de vacht en de huid onder de singel vandaan getrokken, zeg maar.