Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Cassidy schreef:Manenvet haal je inderdaad bij het slachthuis, maar dat gaat de brokkelhoeven van je paard niet oplossen. Ik zou het proberen door Biotine te gaan voeren. En dat moet je een hele lange periode blijven geven voordat je er resultaten van gaat zien (minstens een half jaar voeren, zo lang duurt het namelijk doorgaans voordat de hoef is bijgegroeid).
Voor degenen die het nog niet weten: manenvet is een goedkopere oplossing ipv hoefvet. Je smeert het op de hoeven, het is niet om in te nemen
Cheveyo schreef:mag ik vragen hoe ze dat 'winnen'? ik leer graag bij
nancyimka schreef:Cheveyo schreef:mag ik vragen hoe ze dat 'winnen'? ik leer graag bij
Het komt uit de nek van het paard. Het is het vet (spek) zeg maar van de manenkam. Het is wel vies maar bij mijn paard werkt het super!
Angelstears schreef:bij de ruitershop in harmelen verkopen ze manenvet in potjes
__inge__ schreef:Ja, wij doen dat ook altijd.. halen het bij de slager. en dan 'uitbakken' en dan kunnen we weer even vooruit. moet er toch niet te diep bij nadenken als ik het weer eens in zn staart smeer...
nancyimka schreef:__inge__ schreef:Ja, wij doen dat ook altijd.. halen het bij de slager. en dan 'uitbakken' en dan kunnen we weer even vooruit. moet er toch niet te diep bij nadenken als ik het weer eens in zn staart smeer...
In zn staart? Ik smeer het op de hoeven omdat ze dan niet zo scheuren... Waarom smeer jij het dan in zn staart eigenlijk?
En waarom "uitbakken"?
Citaat:In zn staart? Ik smeer het op de hoeven omdat ze dan niet zo scheuren... Waarom smeer jij het dan in zn staart eigenlijk?
En waarom "uitbakken"?
Wij smeren het in de staarten en manen, tegen het schuren!
We bakken het en het vet wat er dan af komt smeren we er op..
nancyimka schreef:Citaat:
En waarom "uitbakken"?
Wij smeren het in de staarten en manen, tegen het schuren!
We bakken het en het vet wat er dan af komt smeren we er op..
Maar dan heb jij het denk ik wel in een andere vorm als ik heb. Bij mij is het vloeibaar en zit het in een potje. In de koelkast word het dan weer hard en kan je het heel licht op de hoeven smeren
[/quote]nancyimka schreef:Maar dan heb jij het denk ik wel in een andere vorm als ik heb. Bij mij is het vloeibaar en zit het in een potje. In de koelkast word het dan weer hard en kan je het heel licht op de hoeven smeren
[/quote]
Succes Vippie schreef:Angelstears schreef:bij de ruitershop in harmelen verkopen ze manenvet in potjes
Is het geen hoevenvet op basis van manenvet? http://www.tkcnederland.nl staat dat vet namelijk en als verkoopadres de ruitershop in Harmelen.
Maar echt puur manenvet moet je dus het slachthuis voor bellen?