Belebro hoefgel en rotstraal ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Belebro hoefgel en rotstraal ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 10:40

Hoi,

Mijn paard heeft rotstraal, al heel lang. Ondanks goede hoefverzorging en schone stal, dag en nacht buiten, droog weer, tig rotstraalmiddeltjes, geen ijzers etc etc.

Nu las ik ergens op Bokt iets over de hoefgel van Berebro. Wie heeft daar ervaring mee ? Wat doet het precies ?
Wie heeft een aangebroken potje staan ?

Via google word ik niets wijzer.

Groetjes,

Maris

sidneey

Re: Belebro hoefgel en rotstraal ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:36

even stipje, ben ook aan het googelen geweest maar vond dit erg onduidelijk.

laida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 06:02

www.belebro.com
dit is hun site , je zult hier wel informatie op kunnen vinden

ArAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:09

Mijn oude pony had dat ook altijd. Geen enekel middelte hielp maar, wij hadden altijd alleen stro in de box en dat neemt de urine niet goed op en zaagsel wel en toen we zaagsel hadden genomen met een laag stro er boven op was de rotstraal weg. Ik weet niet wat voor strooisel jij in de stal hebt maar misschien een tip! Knipoog

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 17:25

Dank je wel voor het meedenken . In zijn stal ligt alleen stro ( wel elke dag schoon ). Maar in de zomer staat hij dag en nacht buiten en nog steeds rotstraal .....

Groetjes,

Maris

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:13

mijn hoefsmit heeft tegen mij gezegt blauwpray spuiten en bij mij werkt het Lachen

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 09:44

spuit12 schreef:
mijn hoefsmit heeft tegen mij gezegt blauwpray spuiten en bij mij werkt het Lachen

Dat soort middeltjes heb ik allemaal al geprobeerd ....

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 14:26

Inmiddels misschien meer mensen die ervaring hebben met de belebro hoefgel ? Ik kwam er een advertentie voor tegen op marktplaats en zocht nog even op Bokt. Maar er wordt amper over verteld.

Pleunbroeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:58

Maris schreef:
Inmiddels misschien meer mensen die ervaring hebben met de belebro hoefgel ? Ik kwam er een advertentie voor tegen op marktplaats en zocht nog even op Bokt. Maar er wordt amper over verteld.

Ik heb ervaring met deze gel. Mijn pony loopt al sinds we hem gekocht hebben rond met een scheur van onder tot aan zijn kroonrand. Na lang twijfelen de gel toch gekocht op aanraden van mijn hoefsmid.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik heel tevreden ben over deze gel. De scheur begint nu uit mijn pony's hoef te groeien en ik vind dat de hoef er een stuk beter uitziet dan ooit. Het is in mijn ogen zeker geen miskoop geweest!