kreupel...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Man0n_

kreupel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 15:54

heej!
Ik verzorg een shetje en deze is de laatste tijd wel érg vaak kreupel. Zowieso was hij al een beetje stijvig in de benen en struikelde hij vaak. Toen kreeg hij hoefbevangenheid (een ontsteking die vooral optreedt in de wandlederhuid van de hoef). Dit kwam waarschijnlijk door teveel eiwitten in het gras doordat het een tijdje heel warm is geweest en daar schijnt dat dus van te komen. Die hoefbevangenheid is overgegaan door nog maar zelden in de wei te staan en een 'dieet'. Maar een paar dagen geleden begon het weer. Na een dag was het ook weer over, tot gisteren. De dierenarts is erbij geweest en nu staat hij niet meer op het land i.v.m. eventuele hoefbevangenheid (ook al loopt dit fijner en zachter voor hem). Morgen gaan we met hem naar de dierenarts om een foto te laten maken. Ik ben benieuwd wat eruit komt en hoop natuurlijk dat het niet ernstig is.
Hoewel ik er waarschijnlijk morgen achterkom wat er met hem is, ben ik toch erg benieuwd wat er aan de hand is. Als dit jou bekent voorkomt of je hebt gewoon een vermoeden wat er met m'n schatje aan de hand is, laat het dan weten Knipoog
grtz
Manon

Cassidy

Re: kreupel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:01

Kreupelheden kunnen verschillende oorzaken hebben. Van Artrose, Spat, Hoefkatrolontsteking, tot Hoefbevangenheid, Spierbevangenheid en zelfs een hoefzweer. Foto's kunnen uitsluitsel geven. Voordat de DA een diagnose heeft gesteld blijft het gissen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:06

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:14

hoop voor je dat het allemaal meevalt.
op een foto kan je precies zien wat er mis is.

_Man0n_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 14:52

bedankt allemaal! ik ben vandaag met hem naar de dierenarts geweest en er is een foto van z'n hoefje gemaakt. het blijkt toch hoefbevangenheid te zijn. Dat wordt dus niet meer/weinig op het land staan, en een fors dieet! hopen dat het snel weer goed komt!