Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
paardfysio schreef:als je het puur voor de ontspanning wil doen oke, maar niet om te behandelen (kun je beter aan een gediplomeerde therapeut overlaten)
Ik denk dat je er wel voorzichting mee moet zijn en goed op de reacties van je paard moet letten.
een paardenrug is erg gevoelig (veel zenuwpuntjes) en het apparaat zit er vrij grof uit.
ik zelf zou het iemand niet aanraden, maar dat is persoonlijk.
PinkyBubble schreef:paardfysio schreef:als je het puur voor de ontspanning wil doen oke, maar niet om te behandelen (kun je beter aan een gediplomeerde therapeut overlaten)
Ik denk dat je er wel voorzichting mee moet zijn en goed op de reacties van je paard moet letten.
een paardenrug is erg gevoelig (veel zenuwpuntjes) en het apparaat zit er vrij grof uit.
ik zelf zou het iemand niet aanraden, maar dat is persoonlijk.
Hier ben ik het met je eens, Ik heb zelf voor mijzelf ook zon "roller "gehad omdat ik een wiplash heb en het doorgetrokken is naar me rug, Maar dat ding is hard, grof en doet verrekte zeer, Ik denk dat als jou paardje ook een gevoelig lichaam heeft dat dit diertje dit ook niet zo fijn vind, Ik doe het gewoon lekker met mijn handen om mijn paard te laten ontspannen. Je hoeft niet persee te masseren om je dier te laten ontspannen, Je kan hem/haar ook gewoon aanraken/aaien over heel haar lichaam, Daar reageert die van mij overigens supergoed op en word lekker rustig en ontspannen en gaat zelfs staan slapen, Vooral als ik met mijn handen over haar nek glijd
errug lekker! maar hij is natuurlijk voor m'n paardje..