Horse Rolax voor gespannen rugspieren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stacy S

Horse Rolax voor gespannen rugspieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 22:06

Ik heb vanmiddag de Horse Rolax bij de Paardendrogist besteld voor Dilayla.
Wie heeft er ook zo'n ding en wat vinden jullie ervan? en gebruiken jullie hem alleen voor de massage of ook echt met een reden...?

Dilayla had last van gespannen spieren, vooral in d'r hals en rug. Ze is 2,5 week geleden behandeld voor Fysio (en tandarts) Christiaan Meulyzer. Hij heeft haar spieren weer "los" en ontspannen gemaakt en ze loopt en voelt zich nu weer super goed!

Ik ben nu anders gaan rijden en hoop dat het massage "apparaat" ook zal helpen om haar (rug)spieren ontspannen te houden...

Ik ben benieuwd naar ervaringen!

foto:: http://www.paardendrogist.nl/popups/gro ... ntFotoNr=1

_sjors_

Re: Horse Rolax voor gespannen rugspieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:19

Je kan een paard ook masseren zonder zo'n apparaat. Ik heb vorige week een cursus paardenmasseren gedaan en dat kan ik je echt aanraden om te doen. Dan weet je ook precies op welke plekken je moet masseren en leer je om te voelen waar de spierspanningen precies zitten. Zo'n apparaat kan best een goed hulpmiddel zijn als je weet hoe je het moet gebruiken. Tijdens de cursus werd in ieder geval duidelijk verteld dat je met massage in sommige gevallen zelfs meer schade kan aanbrengen bij een paard als je het niet goed of op een verkeerd moment doet. Misschien wil je fysiotherapeut je er anders wel een keer mee helpen?

Weet je trouwens de oorzaak al van de spierspanningen in de rug? Dat is natuurlijk ook heel belangrijk om te weten want met masseren alleen los je het achterliggende probleem niet op.

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:40

als je het puur voor de ontspanning wil doen oke, maar niet om te behandelen (kun je beter aan een gediplomeerde therapeut overlaten)
Ik denk dat je er wel voorzichting mee moet zijn en goed op de reacties van je paard moet letten.
een paardenrug is erg gevoelig (veel zenuwpuntjes) en het apparaat zit er vrij grof uit.
ik zelf zou het iemand niet aanraden, maar dat is persoonlijk.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:19

paardfysio schreef:
als je het puur voor de ontspanning wil doen oke, maar niet om te behandelen (kun je beter aan een gediplomeerde therapeut overlaten)
Ik denk dat je er wel voorzichting mee moet zijn en goed op de reacties van je paard moet letten.
een paardenrug is erg gevoelig (veel zenuwpuntjes) en het apparaat zit er vrij grof uit.

Hier ben ik het met je eens, Ik heb zelf voor mijzelf ook zon "roller "gehad omdat ik een wiplash heb en het doorgetrokken is naar me rug, Maar dat ding is hard, grof en doet verrekte zeer, Ik denk dat als jou paardje ook een gevoelig lichaam heeft dat dit diertje dit ook niet zo fijn vind, Ik doe het gewoon lekker met mijn handen om mijn paard te laten ontspannen. Je hoeft niet persee te masseren om je dier te laten ontspannen, Je kan hem/haar ook gewoon aanraken/aaien over heel haar lichaam, Daar reageert die van mij overigens supergoed op en word lekker rustig en ontspannen en gaat zelfs staan slapen, Vooral als ik met mijn handen over haar nek glijd Haha!

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 23:14

PinkyBubble schreef:
paardfysio schreef:

Hier ben ik het met je eens, Ik heb zelf voor mijzelf ook zon "roller "gehad omdat ik een wiplash heb en het doorgetrokken is naar me rug, Maar dat ding is hard, grof en doet verrekte zeer, Ik denk dat als jou paardje ook een gevoelig lichaam heeft dat dit diertje dit ook niet zo fijn vind, Ik doe het gewoon lekker met mijn handen om mijn paard te laten ontspannen. Je hoeft niet persee te masseren om je dier te laten ontspannen, Je kan hem/haar ook gewoon aanraken/aaien over heel haar lichaam, Daar reageert die van mij overigens supergoed op en word lekker rustig en ontspannen en gaat zelfs staan slapen, Vooral als ik met mijn handen over haar nek glijd Haha!

Nou ik heb hem in huis hoor! Tong uitsteken
De groefjes zijn absoluut niet grof.. denk dat ze nog geen 3mm diep zijn.. Het gaat mij er niet alleen om om haar te laten ontspannen maar juist ook voor de doorbloeding..
Morgen test ik hem op haar.. Wij hebben hem thuis al geprobeerd! Clown errug lekker! maar hij is natuurlijk voor m'n paardje.. Haha!