foto van 2 wkn terug

Nu 2 wkn nadat hij dus is bekapt heeft hij voor ook al een scheurtje en achter ook alweer een beetje

Sowieso dinsdag maar weer hoefsmid bellen (stomme feestdagen)
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lotteluvah schreef:Bij mij op stal wordt het ook gevoerd.
De hoeven herstellen er wel goed van bij die paarden.
Ook blijven ze minder brokkelig/gescheurd.
MysticTinker schreef:Lijkt het nu maar zo, of zijn die hoeven echt heel erg lang? De foto is wat wazig. Misschien kun je er eentje maken op het asfalt van opzij?
Biotine kan goed helpen, maar dat begint pas na een half jaar echt zichtbaar te worden. Ik gebruik zelf Kerabol, dat is ook erg fijn en werkt wat sneller.
Verder zou ik proberen een modderbadje in de wei te maken bij de drinkbak, daar lopen ze dan een paar keer per dag doorheen. En anders elke dag 10 minuten natmaken (in een emmer zetten is het beste).
lotteluvah schreef:Nu ik dit zo lees bedenk ik me dat wij een pony op stal hadden staan die elke dag een kwatier op hele natte ondergrond moest staan.
Maakten ze een stuk van de zandbak helemaal nat en zetten ze hem daar neer.(aan het hek met een touw)
Een ander meisje bij ons geeft haar paard elke dag een voetenbadje.
MysticTinker schreef:Nooit invetten!![]()
Vet stoot water af, waardoor de hoeven geen vocht meer kunnen opnemen en dan drogen ze uit.
whisperramse schreef:Paard van me krijgt oo kbiotine, maar bijs ons is dat de apotheker die dat voor ons preparrert. Elke dag een capsule in een appeltje en nu gaat het echt veel beter.
Enige nadeel is dat ik het moest blijven geven, nu 6 jaar later nog altijd dus.
Het is best kostelijk maar beter dit dan een kreupel paard.
_angela_ schreef:En vraag aan de hoefsmid of hij je niet kan leren hoe je de hoef zelf kunt bijhouden als het scheurt. Vaak gebeurt dit bij hoeven die niet sterk zijn, maar wel vrij hard groeien. De hoefsmid kan je leren wat je bij jou paard kunt doen als je ziet dat er een scheurtje begint. Zo hou je het onder controle, en worden kleine scheurtjes niet groot.
Biotine blijkt idd goed te werken, maar pas na 6 maanden. Verder heeft de paardendrogist een gel om de hoeven vochtiger te houden, waardoor er minder snel scheuren komen.
Elmootjuh schreef:mischien krammetjes proberen vaakt helpt het wel
succes