Hoef Pedicure

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Hoef Pedicure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 15:14

Hallo,

Vandaag is de smid weer voor mijn paard geweest aangezien er weer een ijzer aflag.

Joop heeft zulke harde hoeven dat de nagelgaten doorscheuren met als resultaat weer een ijzer eraf.

De hoefsmid raadde mij aan om ''Hoef Pedicure'' te gaan gebruiken. Schijnt een duur goedje te zijn. Aangezien niets helpt wil ik dit gaan proberen.

Ik ben aan het zoeken geweest op internet maar ik kan er niks over vinden.

Vandaar dus mijn vraag is iemand hier bekend met ''Hoef pedicure''???

Je schijnt het te kunnen halen bij de dierenarts.

Alvast bedankt,

Groetjes Jamie

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hoef Pedicure

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:25

Zijn de hoeven echt hard, of gewoon droog?
Als de hoeven brokkelen bij de nagelgaten zou ik eerder denken dat ze gewoon erg droog zijn. En dat kun je makkelijk oplossen door elke dag even in een emmer water te weken.

En als ze echt hard zijn, kun je dan niet gewoon zonder ijzers rijden? Heb je ook geen problemen meer met nagelgaten die doorscheuren enzo..

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Hoef Pedicure

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:04

Of eerst de voeten nat maken en dan invetten...

Ik heb zelf ook een soort van hoef pedicure zalf gebruikt, maar door je verhaal twijfel ik of het dezelfde is. Ik heb de mijne toen bij de paarden drogist besteld (witte pot met een roze naam, geloof ik). Dat spul was wel goed, droogt de voeten niet uit. Maar of het nou de oplossing is, dat betwijfel ik. Misschien dat anderen er meer ervaring mee hebben. Inmiddels wordt mijn paard op de natuurlijke manier bekapt en komen er bij mij geen ijzers meer aan! Veel gemakkelijker OK dan!

Dus net als bovenstaand bericht vraag ik me af of ze nu gewoon hard zijn (dat lijkt me alleen maar goed) of droog en brokkelig (wat niet hetzelfde is als hard!)...