Paaard schraapt constant over vloer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Simone_40
Berichten: 295
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Paaard schraapt constant over vloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 17:22

Nee hoor geintje. Mijn paard heb ik heel erg mager gekocht. Ik heb hem dus vol op in het voer gezet. Zodra hij nu dat verschrikkelijke hoofd van mij ziet, denkt hij: ETEN!!! Het is dus niet zo dat hij schraapt omdat hij het zat op stal is, maar omdat hij eten wil. Nu krijg ik natuurlijk allemaal adviezen om dat te negeren, maar zo eenvoudig gaat dat dus niet.

jan__timmer
Berichten: 231
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Hierden

Re: Paaard schraapt constant over vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:39

hoi
wat voor grond bedekking heb je in de stal want zaagsel kunnen ze niet eten dus dan is het beter om er sto in te gooien
je zou ook een berkentak in de stal kunnen gooien veel paarden die vinden het nl. lekker om daaraan te knagen
om het slijten van het ijzer tegen te gaan zou je 2 widia puntjes in het ijzer kunnen slaan net voor het begin van de rits
ook zou je teen nagels kunnen gebruiken waar al widia punten in zitten

mvg
J. Timmer
eigenaar van:
www.webwinkel-nederland.nl
en
www.hoefsmederijtimmer.com

Simone_40
Berichten: 295
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Paaard schraapt constant over vloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 20:57

Hallo, mijn paard staat op vlas en krijgt zo'n 4 a 5x per dag voer en onbeperkt kuil. Ik heb er inderdaad over gedacht om widiapuntjes in de ijzers te zetten. Bedankt voor uw advies. ik ga direct op uw site kijken.

margriet7678

Berichten: 163
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: valkenburg

Re: Paaard schraapt constant over vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:24

Je schrijft dat het paard begint zodra hij jouw hoofd ziet.
Heb je al eens een facelift overwogen?

"make me beautiful" is ook zo'n programma waarin ze je mooi kunnen maken, maar je kunt niet het onmogelijke vragen.
Je moet wel reëel blijven natuurlijk.

Je kan ook een wiel onder de voorijzers monteren. Het schrapen is dan gegarandeerd over.
Niet vergeten eraf te halen als je gaat rijden.

Laat je het even weten als het resultaat heeft?

margriet7678

Berichten: 163
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: valkenburg

Re: Paaard schraapt constant over vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:24

Je schrijft dat het paard begint zodra hij jouw hoofd ziet.
Heb je al eens een facelift overwogen?

"make me beautiful" is ook zo'n programma waarin ze je mooi kunnen maken, maar je kunt niet het onmogelijke vragen.
Je moet wel reëel blijven natuurlijk.

Je kan ook een wiel onder de voorijzers monteren. Het schrapen is dan gegarandeerd over.
Niet vergeten eraf te halen als je gaat rijden.

Laat je het even weten als het resultaat heeft?

Simone_40
Berichten: 295
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Paaard schraapt constant over vloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 13:39

Bij "Make me beautiful" wilde ze me niet helpen. Ik was echt een hopeloos geval. Ik loop tegenwoordig met een jute zak over mijn hoofd. Dat helpt echt!! Verder ben ik bij de kwikfit banden wezen halen met een heel grof profiel. Het stinkt wel de hele dag naar verbrand rubber op stal, maar dat moet ik maar voor lief nemen. Bedankt voor je goede advies. Waren er maar meer mensen zoals jij op de wereld.

margriet7678

Berichten: 163
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: valkenburg

Re: Paaard schraapt constant over vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:38

Misschien schraapt het paard wel omdat hij steeds die zak ziet bewegen.
Hij denk natuurlijk: Waar gaat mijn voer naartoe??

Misschien zak door iets anders vervangen wat hij niet met eten associeert.
misschien je hoofd inbandageren????

SpikyBlue

Berichten: 1411
Geregistreerd: 29-06-06

Re: Paaard schraapt constant over vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:09

Of een hoofdstel indoen en je paard op jou laten rijden..
Of zijn voorijzers aan de staldeur vastlassen dan kan hij ook niet meer schrapen..

Anoniem

Re: Paaard schraapt constant over vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:36

Moderatoropmerking:
SVP vanaf nu weer ontopic reageren

z0rr0
Berichten: 3069
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Huizen

Re: Paaard schraapt constant over vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 10:42

lekker in de wei zetten.
mijn paard deed het tijdens het poetsten, als ik even weg liep ging ze hinnike en schrapen.
toen deed ze het ook als ze iets lekkers wou.
ik ben een keer toen ze aant schrape was mee gaan doen.
daar is ze zo van geschrokken dat ze het niet meer doet

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Paaard schraapt constant over vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 12:38

imke schreef:
Op het land zetten is voor in de zomer natuurlijk wel prettig, maar in het najaar en de winter natuurlijk geen optie. Mijn paard is 's winters geschoren. Verder komt hij er al meerdere malen per dag uit.


Die van mij staat 24/7 het hele jaar door buiten. Heeft een grote open stal voor áls hij naar binnen wil.
Wordt ook geschoren maar heeft gewoon een waterdichte 300 grams deken op tot aan zijn oren. Wordt het heel erg koud krijgt hij er een deken bij onder maar dit werkt prima.

Simone_40
Berichten: 295
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Paaard schraapt constant over vloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 20:21

Sorry maar dat is echt geen optie.
Ik vind het echt te gek voor woorden om een geschoren paard 's winters buiten te zetten.

Esperanza

Berichten: 3283
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Paaard schraapt constant over vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:40

Waarom niet? Die van mij gaat ook hoor.....

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Re: Paaard schraapt constant over vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 22:02

dit is echt te zot voor worden hoor.. jij gaat toch ook niet in je bloodje met een badjas naar buiten Verward met regen en wind en sneeuw en onder 0 ? of heb ik dat nu verkeerd?

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Paaard schraapt constant over vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 23:06

CoriienRN schreef:
dit is echt te zot voor worden hoor.. jij gaat toch ook niet in je bloodje met een badjas naar buiten Verward met regen en wind en sneeuw en onder 0 ? of heb ik dat nu verkeerd?



Goed lezen. De mijne krijgt een deken op die tot aan zijn oren reikt en bovendien worden hoofd en benen niet geschoren enkel uitgedund.
Voor mijn paard zou het een straf zijn om 6 uur binnen te moeten staan om op te drogen. Bovendien kost het veel te veel energie tijdens de training als hij binnen 15 minuten kletsnat is en zijn warmte niet kwijt kan.
Gewoon logisch nadenken. Ik doe hem er een groot plezier mee.
Het is óf dit óf de hele winterhaarperiode stilzetten. Dat is bij mijn paard zo'n 7 maanden van het jaar en dat wordt me toch echt te gortig en bovendien geniet hij van de aandacht en de training dus zou dat ook voor hem niet fijn zijn.

Simone_40
Berichten: 295
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Paaard schraapt constant over vloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 13:56

Prima hoor. Als dat voor jou het beste werkt. Voor mij is dit echt geen oplossing. Ik vind het alleen al lelijk als je het paard z'n benen niet scheert. Buiten dat vind ik het echt veel te koud om een paard geschoren buiten te zetten. Ik denk als je het aan iemand vraagt die er verstand van heeft, ze je echt voor gek verklaren. Maar nogmaals, als jij je er prettig bij voelt, moet je het gewoon doen. Misschien moet je dan wel een warme sjaal voor je paard kopen en een paar regenlaarsjes.

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Paaard schraapt constant over vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:44

imke schreef:
Prima hoor. Als dat voor jou het beste werkt. Voor mij is dit echt geen oplossing. Ik vind het alleen al lelijk als je het paard z'n benen niet scheert. Buiten dat vind ik het echt veel te koud om een paard geschoren buiten te zetten. Ik denk als je het aan iemand vraagt die er verstand van heeft, ze je echt voor gek verklaren. Maar nogmaals, als jij je er prettig bij voelt, moet je het gewoon doen. Misschien moet je dan wel een warme sjaal voor je paard kopen en een paar regenlaarsjes.


Mijn antwoord was niet aan jou gericht en ik vind het jammer dat je zo reageert
Doe wat je wilt maar laat een ander in zijn waarde wil je.

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Re: Paaard schraapt constant over vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:50

hoebedoel je fel, bedoel, er word gevraagt om je mening toch?? en zij geeft dus antwoord, dus ik snap niet waarom je zo reageert .. want het is gewoon zo, ik vind het ook belachelijk dat je een paard geschoren en al buiten zet hoe warm de dekens ook zijn en hoe dik ze zijn.. een paard maakt van nature niet voor niets.. HAAR aan.. of wel ??

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Paaard schraapt constant over vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:53

CoriienRN schreef:
hoebedoel je fel, bedoel, er word gevraagt om je mening toch?? en zij geeft dus antwoord, dus ik snap niet waarom je zo reageert .. want het is gewoon zo, ik vind het ook belachelijk dat je een paard geschoren en al buiten zet hoe warm de dekens ook zijn en hoe dik ze zijn.. een paard maakt van nature niet voor niets.. HAAR aan.. of wel ??


Als we zo gaan redeneren zijn we snel klaar.
In de natuur worden paarden ook niet bereden voor zover ik weet.

En ík ben niet degene die hier ergens om vraagt TS wel.

En dit is dan ook alle energie die ik hier in heb gestoken. Was eigenlijk al weer teveel.

Succes met jullie paarden.

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Re: Paaard schraapt constant over vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:55

idd gelijk heb.. je maar jah.. in de natuur rennen ze mischien ook he en worden ze ook bezweet Knipoog vergeten denk Verward

idd succes..

Vudress
Berichten: 1650
Geregistreerd: 13-05-05
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Paaard schraapt constant over vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:06

Natspuiten met een waterpistool als het gebeurt. Schrikken ze zo van dat ze het nog maar 'n paar keer doen. Helpt ook tegen schoppende paarden tijdens het voeren.

Inge_

Berichten: 3609
Geregistreerd: 18-05-06

Re: Paaard schraapt constant over vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 23:40

paard van iemand bij mij op stal doet dat ook, al haar hele leven.. de eigenares heeft het geprobeerd af te leren, wat lukte alleen toen ging het paard telkens in zichzelf bijten wat wondjes veroorzaakte dus toen is ze maar opgehouden met het straffen en nu schraapt het paard gewoon weer, ze willen dan gewoon aandacht.. dat is bij dit paard iig het geval