mijn draver en zijn hoeven tips gevraagt

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
easytjee
Berichten: 53
Geregistreerd: 26-02-06
Woonplaats: ZO Beemster

mijn draver en zijn hoeven tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 10:19

mijn paardje staat op natuurlijk bekappen en ik wil hem weer op gewoon bekappen zetten. Clown Clown
maar zou willen weten wie daar evaring mee heeft of gehad? Clown Clown

tips zijn welkom Tong uitsteken Clown

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: mijn draver en zijn hoeven tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:22

ik denk dat je dan naar een "gewone" hoefsmit moet gaan je daar voor moet laten lichten...

Waarom wil je "over" ?

easytjee
Berichten: 53
Geregistreerd: 26-02-06
Woonplaats: ZO Beemster

Re: mijn draver en zijn hoeven tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 10:30

gwoon omdat ik oook op dekens ga en ik ga niet half om half doen dan helemaal natuurlijk of helemaal traditoneel Clown Clown

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Re: mijn draver en zijn hoeven tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:34

easytjee schreef:
gwoon omdat ik oook op dekens ga en ik ga niet half om half doen dan helemaal natuurlijk of helemaal traditoneel Clown Clown

Verward rare uitleg hoor.

Liess__
Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Re: mijn draver en zijn hoeven tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 17:21

dito: Dat kan wel, maar wat maakt het uit? Zij wilt overstappen op traditioneel bekappen en vraagt hoe de ervaringen zijn

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re: mijn draver en zijn hoeven tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 17:22

Overstappen is niet zo moeilijk, smid opbellen en zeggen dat ie je paard moet bekappen Knipoog

Wat is het verband met dekens en hoeven? Clown
Laatst bijgewerkt door smurf1988 op 01-10-06 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Re: mijn draver en zijn hoeven tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 17:23

Kangaroo_Syl schreef:
dito: Dat kan wel, maar wat maakt het uit? Zij wilt overstappen op traditioneel bekappen en vraagt hoe de ervaringen zijn


Zeg er verder ook niets over, vind het gewoon een beetje een dom argument om over te stappen. Lachen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Re: mijn draver en zijn hoeven tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 18:52

[DRS] > [BEH]

easytjee
Berichten: 53
Geregistreerd: 26-02-06
Woonplaats: ZO Beemster

Re: mijn draver en zijn hoeven tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 19:16

als je het zo dom vind hoef je er ook niet naar te kijken want ik vraag om iets heel anders en niet wat jij er van vindt ik vraag gewoon om tips en niet om comataar!!!

Anoniem

Re: mijn draver en zijn hoeven tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:19

Ho, doe eens even rustig zeg.
Als je op bokt al niet meer mag zeggen wat je vind word het wel heel erg hoor.

Eerlijk gezegd snap ik het verband ook niet helemaal maarja.

Vraag een goede hoefsmit of hij je kan helpen, en vertel dat je paard anders altijd natuurlijk bekapt is. Kan hij daar eventueel rekening mee houden.

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Re: mijn draver en zijn hoeven tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:22

Normaal reageren mag ook.

tamary

Berichten: 29327
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: mijn draver en zijn hoeven tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:41

easytjee schreef:
gwoon omdat ik oook op dekens ga en ik ga niet half om half doen dan helemaal natuurlijk of helemaal traditoneel Clown Clown


Als je met paarden werkt sluit je altijd ergens compromissen. Daarvoor is flexibel omgaan met wat bij welke "methode" hoort noodzakelijk. Je blind staren op 1 methode geeft vroeg of laat problemen, omdat je jezelf beperkt in je oplossingsmogelijkheden. Ik heb ook 1 winter mijn paard onder een regendeken gehad. Dat was toen noodzakelijk door schuurplekken van het zadel achter op de rug. Dat is echter geen reden om meteen alles "traditioneel" te doen. Je weet de ideale sitiuatie is X en daar probeer je zo dicht mogelijk bij te komen, terwijl je ook rekening houd met je (financiële) mogelijkheden en de eventuele beperkingen van je paard en de omgeving waarin je paard staat.

Als jouw paard het goed doet op natuurlijk bekappen kan je dat het beste zo laten. Iets wat niet stuk is moet je niet gaan repareren. Echter als deze manier van bekappen voor jouw paard problemen geeft zou ik inderdaad naar een andere methode gaan kijken.

lauwthju
Berichten: 3
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Groot-ammers

Re: mijn draver en zijn hoeven tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:44

Waarom wil je dan precies het anders doen en waarom heb je toen gekozen voor natuurlijk bekappen? Want de eerste uitleg snap ik niet helemaal, kan je het misschien anders uitleggen?

easytjee
Berichten: 53
Geregistreerd: 26-02-06
Woonplaats: ZO Beemster

Re: mijn draver en zijn hoeven tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 20:08

nou mijn moeder wou altijd op natuurlijk bekappen en ik niet en nu mag ik gewoon bekappen want ik heb der overgehaalt en het word door een amatuur gedaan dus

Kinke

Berichten: 20620
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: mijn draver en zijn hoeven tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:11

een amatuur? zeker familie van een armatuur? Knipoog grapje!!!!
maar nu ben ik wel nieuwsgierig....waarom wil jij niet 'natuurlijk' bekappen? Het hangt trouwens erg af van de smid hoe hij bekapt, soms komen veel dingen heel erg overeen.

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re: mijn draver en zijn hoeven tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:53

wat doet het er toe of de bekapper een amateur is Verward Zijn de hoeven van je paard goed of niet? Of geeft natuurlijk bekappen problemen?
Ik snap jouw logica niet helemaal, je wilt toch het beste voor je paard en niet of iets traditioneel of natuurlijk is.

easytjee
Berichten: 53
Geregistreerd: 26-02-06
Woonplaats: ZO Beemster

Re: mijn draver en zijn hoeven tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 07:50

dat zal wel maar ik wil gewoon op normaal bekappen in ik vraag aleen om tips en niet om dit soort vragen en het doet er heel veel toe want mijjn paards hoeve naar de klote zijn

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re: mijn draver en zijn hoeven tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 07:52

en nu in het nederlands? Clown

broadway
Berichten: 945
Geregistreerd: 03-01-06

Re: mijn draver en zijn hoeven tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:59

een goede hoefsmid bellen! Loopt hij met coursen mee of doe je dressuur met hem?Wat is nu het probleem met zijn hoeven....kreupel???
Ik heb géén probleem met GOED NATUURLIJK BEKAPPEN, wel dat er te pas en te onpas mensen zich geroepen voelen paarden hun voeten te verkloten omdat ze door een cursus denken alles te kunnen .......maar ook om puur te bezuinigen in de kosten wat een hoefsmid betreft, gewoon gruwelijke kapwerk en klaar....of.....paard kreupel!!! Ik kom dit ook al meer tegen en soms is hulp van een fatsoenlijke hoefsmid dan al te laat!!!!!, Ik hoop voor jouw dat jij niet de zoveelste bent!!!

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re: mijn draver en zijn hoeven tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:05

de zoveelste? Volgens mij is er intotaal 1 geval bekend, en dat was zoals je zelf al zegt haar eigen schuld. Knipoog

Lahja_Micky
Berichten: 44
Geregistreerd: 15-09-06

Re: mijn draver en zijn hoeven tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:08

volgt !!

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: mijn draver en zijn hoeven tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:11

Bel een normale smid op,
en zeg dat je je paardje wil laten bekappen..

Kan gewoon makkelijk hoor.. Lachen

easytjee
Berichten: 53
Geregistreerd: 26-02-06
Woonplaats: ZO Beemster

Re: mijn draver en zijn hoeven tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 09:01

easytjee schreef:
nou mijn moeder wou altijd op natuurlijk bekappen en ik niet en nu mag ik gewoon bekappen want ik heb der overgehaalt en het word door een gedaan dus

easytjee
Berichten: 53
Geregistreerd: 26-02-06
Woonplaats: ZO Beemster

Re: mijn draver en zijn hoeven tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 09:04

dus

broadway
Berichten: 945
Geregistreerd: 03-01-06

Re: mijn draver en zijn hoeven tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 09:26

visconti, denk je nou echt dat de mensen het aan de grote klok hangen, ik kan je verzekeren dat dit al erger zal worden , omdat het gewoon te makkelijk gaat (cursus en verder niets, dus géén ervaring met specifisme ) en omdat alles duurder wordt , lijkt dit een prima optie, mede door de hype in de media....
Hoef je niet te roepen dat het de mensen hun eigen schuld is, want zo'n paard wordt de dupe en vaak gebeurd het door ''het vertrouwen in''.... en niet iedereen is gelijk kundig....ook zijn er slechte hoefsmeden! Er moet gewoon strenger toegezien worden en als het knoeiwerk is een gigantische schadevergoeding via een orgaan die je dan kunt benaderen.
ALLE PRUTSERS AANPAKKEN EN DIE GOED WERK LEVEREN IN DE MEDIA BRENGEN MET REFERENTIES EN BEWIJZEN, maar dat maakt het juist zo moeilijk, je kunt er niks aan doen omdat er toch gezegd wordt....eigen schuld, dikke bult !!!!