Bokvoet ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Ama_

Bokvoet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 13:22

Kan iemand mij iets meer vertellen over een bokvoet, wat het is en de gevolgen enzo ?
Is het ernstig of pijnlijk voor een paard ?
Heeft iemand hier een paard met een bokvoet ?

Ik wil het allemaal weten.. Haha!

enidan23

Re: Bokvoet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:41

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 07:53

Verplaatst naar BEH

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 08:00

Hangt er vanaf of hoe erg het is en hoe de smid er mee om gaat. Met een paard met een bokvoet kan je kampioen worden.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 09:06

Ik heb een veulen gehad met een bokvoet.
Ze heeft een zg snavelijzer 4 weken eronder gehad. Ze heeft uitsluitend op het harde gelopen en ook in de stal hadden we nauwelijks stooisel om haar te dwingen om de verzenen aan de grond te zetten.
Met goed resultaat, want er is nauwelijks meer iets van te zien.

_Ama_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 15:43

Oke dan...
Bedankt, ik ga even op die site's kijken

Firesolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:22

Mijn paard heeft ook zijn hele leven al 1 bokvoet. Hij mag nu helaas niet meer springen hierdoor, de vering in die voet is gewoon slecht, en hij had er wat ontstekingen, die zijn nu verholpen, maar kunnen terugkomen. Ik hoop dat ie er nog lang mee kan lopen, maar bij aankoop zette de dierenarts het wel op het keuringrapport, dit is zeker 7 jaar geleden. Heeft ie toch gelijk gehad.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 09:54

Mijn pony heeft ook een bokvoetje, de achterkant is bijna even lang als de voorkant en de voorkant staat bijna vertikaal. Dat wordt nu gecorrigeerd met (natuurlijk) bekappen, om de paar weken een klein stukje extra van de achterkant afhalen zodat die langzaam zakt naar de correcte hoefstand. De eerste paar dagen loopt hij dan een beetje kreupel/onregelmatig omdat dat peesje dan wat uitgerekt wordt (beetje spierpijn zeg maar) en daarna loopt hij gewoon weer goed.
En dan elke keer dus een stukje van de achterkant af tot hij een correcte hoefstand heeft.

Maar hij is pas een jaar, ik weet niet hoe het zit met paarden die ouder zijn, maar het lijkt mij dat het gewoon te corrigeren moet zijn. Je moet alleen wel geduld hebben en het niet te snel willen veranderen.