Iemand ervaring met pijnlijke borst/schouderspier?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Iemand ervaring met pijnlijke borst/schouderspier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 10:24

Sinds ongeveer 2 weken loopt Dagmar op het harde niet goed, ze maakt hele korte pasjes en lijkt wat te struikelen. Nou heeft ze heel erge brokkelhoeven, dus ik dacht steeds dat het kwam doordat ze iets te kort bekapt was. Ik heb haar hoeven warm-koud badjes gegeven en met zonnebloemolie ingesmeerd. Vandaag kwam de hoefsmid weer kijken om te zien hoe ze nu liep. Hij zei dat het haast niet uit de hoeven kon komen omdat dat er prima uit zag. Toen drukte hij wat in haar borst/schouder spier en Dagmar deed haar oren in de nek en begon naar zijn hand te bijten. Daar zit dus het probleem. Ik zou de veearts gelijk al gaan bellen, maar mijn hoefsmid zei dat dat niet zoveel zin had omdat ze dan spierontspanners en pijnstillers zouden geven. Hij raadde aan om 10 minuutjes te longeren, zonder touwtjes oid gewoon warming up en cooling down.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat hebben jullie toen gedaan? En wat vinden jullie, zal ik alsnog de veearts er bij laten komen?

Ik rij al 2 maanden niet meer, ze heeft een scheef bekken en is altijd al wat stijf geweest in haar rug e.d.

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Iemand ervaring met pijnlijke borst/schouderspier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:56

Doordat ze scheef is, kan ze juist last krijgen in haar schouder, dus een fysio bellen!! Die van mij had ook alleen pijn in zijn schouder, maar dat kwam vanuit achter. Dit komt niet goed, een scheef paard moet sowieso gecorrigeerd worden, een paard hoort geen pijn te hebben.

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Re: Iemand ervaring met pijnlijke borst/schouderspier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 11:18

Ze is een paar maand geleden behandeld door een osteopaat. Zij zei dat ze het bekken niet kon corrigeren, ze is er waarschijnlijk mee geboren. Ze heeft toen alles los gemaakt. Is een fysio voor spierproblemen beter dan een osteopaat?

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Iemand ervaring met pijnlijke borst/schouderspier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:36

Het heeft allebei de voordelen, maar ik heb zelf goede ervaringen met Ellen kral, zij heeft het me heel goed voorgedaan. Als een paard van achter scheef is, probeert hij het toch te corrigeren van voren, waardoor hij van voor weer scheef wordt, bijv in zijn schouder. Een paard probeert toch recht te lopen.

En met een scheef paard kun je inderdaad niet sporten, eerst rechtmaken en dan pas mag je sporten! Het is hetzelfde als wij gaan sporten op ongelijke schoenen, dan ga je spieren en gewrichten verkeerd belasten.