temperatuur met rijden + en -

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

p0nyl0ver

temperatuur met rijden + en -

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 20:58

hoi
onder de hoeveel graden geven jullie geen beweging omdat het dan te koud is?
dus bijvoorbeeld: als het -10graden is of kouder, geef ik geen beweging want dan
is het er te koud voor. of maakt het niet uit welke temperatuur het is?
en het zelfde in de zomer, boven de hoeveel graden gaan jullie niet rijden? bijvoorbeeld
als het 30+ graden is, of hoger ga ik niet rijden omdat het te warm is
alvast bedankt doeiiiiiii

opala

Re: temperatuur met rijden + en -

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:44

Onder 0 rij ik niet wanneer het stalterrein of de weg te glad is om er overheen te gaan, anders rij ik wel. Boven 0 rij ik niet wanneer ik zelf het ook te warm vind om maar iets te doen, dan ga ik met haar wandelen.

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:48

De bak was behoorlijk bevroren afgelopen winter, dus toen ging ik niet rijden, ben benieuwd dit jaar Haha!
En zo boven de 30 graden ga ik een beetje stappen, of alleen afspuiten....

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 08:37

Boven de 25 graden rijd ik of heel vroeg, of 's avonds laat. Als het dan ook al warm is stap ik een beetje.
Onder 0 rijd ik niet als de bak bevroren is. Is hij niet bevroren, rijd ik gewoon wel.

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:33

Ik rij eigenlijk altijd weer of geen weer!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:07

ik ook...k stop pas met rijden als alles hard bevroren is... zelfs als het drakig warm is kun je nog wel een stukje rondstappen, of smorgens of savonds rijden....natuurlijk wel rustig aan, maar het kan wel...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 10:31

Ik rijd altijd. Juist als het koud is, is het voor het paard lekker om even in beweging te komen en zijn spieren op te warmen. Onze bak bevriest niet, dus ik kan altijd rijden. Bovendien hebben we deze winter 3 binnenbakken tot onze beschikking, mocht het regenen of sneeuwen ofzo. In de zomer krijgt hij ook wel altijd beweging, alleen als het erg warm is, minder intensief. Bijvoorbeeld wat vaker een buitenrit ipv fanatieke dressuurtraining. Maar hij krijgt eigenlijk altijd beweging.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:03

Ik rijd altijd of het nou koud of warm is.
Toen het zo warm was zat ik er 's ochtends om 6 uur al op. Dat was heerlijk, dan kon je gewoon trainen. Of je moet 's avonds laat rijden. Ik heb ook 2 wedstrijden gereden met 30 graden om 1 uur 's middags. Nergens last van, maar om gewoon te trainen zal ik het niet doen. Mijn merrie kan heel goed tegen de warmte. Na het rijden moet je ze lekker afspuiten.
Juist in de winter moet je wel rijden, is goed voor de spieren, paarden komen al bijna niet buiten, dus ze moeten beweging hebben. Als alles bevroren is en niet glad dan ga ik buiten trainen. De zandpaden zijn ideaal.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:19

Onder 0 rijd ik niet wanneer de bak bevroren is, boven 0 rijd ik niet met 30 graden en hoger. Tong uitsteken