bokbenig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mariz
Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: Doetinchem

bokbenig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 11:04

hey,
ik weet niet of het hier juist staat, maar zou iemand mij meer kunnen vertellen over deze stand van de voorbenen?
de knie (allebei voor) staat in verhouding iets teveel naar voren, is dit heel slecht? en kan je er wat aan doen?
op de foto kun je het wel zien, al wil ze wel net gaan lopen, maar dan heb je toch een idee.
Afbeelding
alvast bedankt

vientijntje

Berichten: 295
Geregistreerd: 19-04-05

Re: bokbenig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 23:38

Sorry, maar je foto is te onduidelijk om er iets van te kunnen zeggen... Heb je geen duidelijkere foto??

CherokeeChum

Berichten: 2082
Geregistreerd: 10-01-06

Re: bokbenig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 09:54

Vaak worden ponys van dit formaat niet geweldig secuur bekapt helaas. Het is mogelijk dat je met correct bekappen wat winst kan boeken.Echter dit soort pony hoeft zelden of nooit hard te werken en ik denk dat je je daarom ook niet al te ongerust hoeft te maken. Leg het anders eens voor, bij de smid,misschien
kan hij\zij er iets mee. Succes!

mariz
Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: Doetinchem

Re: bokbenig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 11:23

Afbeelding

ook niet echt een duidelijke foto...

jammer dat ik haar niet gefilmd heb, anders zag je ook dat ze niet mooi zuiver loopt.
ik zal eens vragen of de smid er wat aan kan doen.

YDWINE

Berichten: 925
Geregistreerd: 26-10-05
Woonplaats: leeuwarden (friesland)

Re: bokbenig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:02

CherokeeChum schreef:
Vaak worden ponys van dit formaat niet geweldig secuur bekapt helaas. Het is mogelijk dat je met correct bekappen wat winst kan boeken.Echter dit soort pony hoeft zelden of nooit hard te werken en ik denk dat je je daarom ook niet al te ongerust hoeft te maken. Leg het anders eens voor, bij de smid,misschien
kan hij\zij er iets mee. Succes!

Inderdaad.

Op deze foto is het trouwens nog steeds niet goed te zien,
misschien is een foto van vooraf genomen beter Knipoog

mariz
Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: Doetinchem

Re: bokbenig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 18:02

Afbeelding

ook niet echt een duidelijke foto.
maar ik weet ook niet zeker of het wel bokbenig heet he.
het gaat er vooral om dat in verhouding haar knieen teveel naar voor staan, al trek je een lijn van kogel naar de knie dan klopt het niet, goh wat ben ik weer lekker duidelijk.. Bloos

SpikyBlue

Berichten: 1411
Geregistreerd: 29-06-06

Re: bokbenig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:29

Het ziet er wel naar uit dat ze bokbenig staat, maar het ziet er ook naar uit op de foto of ze daar nodig aan een bekapbeurt toe is, misschien vandaar dat ze niet rad is? (of dit moet een oude foto zijn natuurlijk)..

mariz
Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: Doetinchem

Re: bokbenig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 11:48

SpikyBlue schreef:
Het ziet er wel naar uit dat ze bokbenig staat, maar het ziet er ook naar uit op de foto of ze daar nodig aan een bekapbeurt toe is, misschien vandaar dat ze niet rad is? (of dit moet een oude foto zijn natuurlijk)..


dit is idd een oude foto, van vorig jaar, de boer heeft nooit zo'n haast met bekappen..
ik haat het dat ze zo ver bij me vandaan staat, ik zie haar alleen al ga ik op vakantie..
een goede vriend van me woont een soort van in de buurt en die doet haar iniedergeval elke weekend opzoeken en houd het een beetje in de gaten, maar ja.
ik wil haar zo graag kopen, maar de boer wil haar nog niet kwijt...

ze is erna wel bekapt en daarna was ze hoefbevangen, dat is nu wel over, maar echt lekker loopt ze niet, plus dat de boer ze loopt bijtevoeren, wel hooi maar toch.. en appels van de appelboom.

suziehj
Berichten: 598
Geregistreerd: 01-07-05
Woonplaats: Brielle

Re: bokbenig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 23:03

het ziet er idd naar uit dat ze bokbenig is, kan een teken van slijtage zijn. Hoe oud is ze eigenlijk?

mariz
Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: Doetinchem

Re: bokbenig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 11:26

jaar of 8