wie is er bekend met atrose ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elzentje
Berichten: 6
Geregistreerd: 01-08-06

wie is er bekend met atrose ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 21:36

hallo allemaal , sinds vandaag is er bij mijn 16 jarige merrie lichte atrose ontdekt in het hoefgewricht en is ingespoten met hyaluronzuur en heeft er een pot acetylsalicylzuur gekregen
ze moet nu 5 weken revalideren in de vorm van stappen aan de hand en daarna terug naar de kliniek
wie heeft hetzelfde meegemaakt en wat zijn de resultaten , kan ze hierna nog terug in de sport z dressuur of word het altijd rustig aan doen
wie kan mij zijn ervaringen vertellen
alvast bedankt

enidan23
Berichten: 373
Geregistreerd: 21-02-05

Re: wie is er bekend met atrose ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:38

z dressuur kan je helaas vergeten, en denk dat je het vanaf nu echt rustig aan moet gaan doen.. blader even topic`s door,,er is al heel veel over artrose geschreven hier op bokt.

Elisa2

Berichten: 37556
Geregistreerd: 31-08-04

Re: wie is er bekend met atrose ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:51

Een paard wat ik rijd is ingespoten met coistericen in het kogelgewricht en hij reageert daar super op.Hij loopt wel weer op zn oude niveau{zz-licht}

azzurra
Berichten: 667
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: noordwijk

Re: wie is er bekend met atrose ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:53

Ik heb met mijn merrie het zelfde.
Is ook ingespoten links voor.
Wij zijn nu net weer begonnen met trainen (M2)
En ze loopt als nooit tevoren.
Wel krijgt ze van mij Equiflexon vloeibaar van NAF.
Dit is een voedingsupllement met glucosamine, chondriotine, zwavel en anti oxidanten special voor de gewrichten.
Mag gewoon gegeven worden is geen doping.
Dus of het nou komt door de spuiten of de equiflexon.
Of de combinatie van beide weet ik niet.
Maar weet wel dat ze het nu super doen.

elzentje
Berichten: 6
Geregistreerd: 01-08-06

Re: wie is er bekend met atrose ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 08:14

Hee super bedankt voor je reactie , volgens de dierenarts is de diagnose ook wel positief en hopen we op een goed einde
moet nu nog 4 weken stappen helaas is dit wat lastig want het paard is op me voet gesprongen en is nu gebroken baal baal
gisteren is de da geweest en heeft haar met een middel ???? ingespoten waardoor ze 4 tot 6 weken rustig van blijft want het werd te gevaarlijk ook kreeg ik als tip om watten in haar oren te doen wie weet helpt het , alleen zie ik er wel erg tegenop op straks 2 weken onder de man te moeten stappen weet jij daar nog tips voor ?

gr Astrid

Stado

Berichten: 352
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Voorst

Re: wie is er bekend met atrose ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:06

Mijn pony is ook ingespoten maar helaas trad er geen verbetering op. Zijn artrose is alleen wel redelijk ver gevorderd, dus waarschijnlijk ligt het daar aan.
Ik denk dat er voor jou paard best kans is dat ze weer redelijk goed kan gaan lopen. Artrose zal alleen nooit genezen en je zult er altijd rekening mee moeten blijven houden. Dat gaat met ups en downs.
Waarom zie je er tegen op om onder de man te stappen? Is ze te druk?? Met Stark wandel ik heel veel buiten, gewoon lekker recht-toe recht-aan. Misschien als er een ander paard voorop stapt dat zij ook rustig blijft?

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, Belgiƫ

Re: wie is er bekend met atrose ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 22:57